• شناسه خبر : 28141
  • تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399 - 12:14

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اعتبار موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این استان از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری تامین و امسال برای ایجاد مسیرهای گردشگری هزینه می‌شود.

75

نادر فلاحی روز دوشنبه در خلخال افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل برای توسعه مسیرهای گردشگری اردبیل هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری راه‌اندازی شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از وظایف اداره کل میراث فرهنگی استان ،اظهارداشت: احداث راه‌های دسترسی ،برق‌رسانی ،تامین آب شرب و سایر زیرساخت‌های موردنیاز در مناطق نمونه گردشگری از جمله وظایف سازمانی این اداره کل است .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بهسازی و توسعه مسیرهای گردشگری در استان را زمینه‌ساز تسهیل سرمایه‌گذاری در منطقه دانست و گفت: راهکار رونق صنعت گردشگری توسعه سرمایه‌گذاری بوده که توسعه مسیرهای گردشگری گامی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب گردشگران به این منطقه خواهد بود.

فلاحی از تعیین مسیرهای هدف گردشگری در مناطق مختلف استان اردبیل برای بهسازی و توسعه در شهرستان‌های مختلف استان خبرداد و افزود: این پروژه‌ها برای دریافت تایید نهایی به استانداری اعلام و پس از تصمیم‌گیری نهایی اجرایی خواهد شد.

فلاحی اولویت اجرای این پروژه‌ها را مناطق کمتر توسعه یافته در استان از جمله شهرستان خلخال دانست و بیان‌کرد: این کار در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری در این مناطق مختلف هدف‌گذاری شده تا گامی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال در مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار استان باشد.

وی اظهارداشت: یکی از مسیرهای گردشگری نیازمند به اعتبارات زیاد در استان اردبیل ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت پل معلق در حال ساخت در تفرجگاه ازناو خلخال است که با توجه به ضرورت نیاز به ساخت این راه برای انتقال تجهیزات پل برای تامین اعتبار و احداث این راه به عنوان زیرساخت گردشگری این منطقه تلاش خواهد شد.

وی از آماده شدن فاز اول طرح بزرگ گردشگری بام خلخال در بلندای شهر خلخال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح خبر داد و افزود: علت طولانی شدن زمان تکمیل و بهره‌برداری از راه دسترسی به این پروژه بدعهدی پیمانکار مجری طرح است که تلاش می‌شود با انتخاب پیمانکار جدید نسبت به آسفالت راه قبل از افتتاح پروژه در تابستان امسال اقدام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up