• شناسه خبر : 28601
  • تاریخ انتشار : 27 خرداد 1399 - 10:53

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد گفت: براساس قانون کسانی که باقی مانده مزارع خود را آتش بزنند به حبس و جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

آبیاری مزارع کشاورزی

عدالت حاجی‌پور با اشاره به آتش سوزی مزارع شهرستان پارس آباد که در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: تصاویر پخش شده در شبکه‌های مجازی صحت ندارد و کشاورزان خودشان کاه و کلش باقی مانده در مزارع را آتش زده بودند.

وی افزود: تیم مدیریت بحران شهرستان پارس آباد در آماده باش کامل بوده و براساس قانون با کسانی که عمدی یا سهوی باقی مانده مزارع خود را آتش بزنند برخورد قانونی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد بیان کرد: کشاورزان باید زمین را آبیاری سپس شخم بزنند تا بقایای کاه و کلش محصولات کشاورزی وارد خاک شود اما کشاورزان برای راحتی کار خود آن را آتش می‌زنند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی کاه و کلش موجب سرایت آتش به مزارع هم‌جوار و مراتع و باغات می‌شود، تصریح کرد:  کشاورزانی که کاه و کلش زمین خود را آتش می‌زنند شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده خواهند شد.

رحیمی، مسؤول آتش نشانی شهرستان پارس آباد نیز در این خصوص گفت: هر سال با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن مراتع، شاهد وقوع آتش سوزی‌هایی در سطح شهرستان هستیم.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های آتش نشانی برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی تصریح کرد: امکانات و تجهیزات فعلی اطفاء حریق آتش نشانی شهرستان متناسب با نیازمندی‌ها است.

محمد مجرد، رئیس محیط زیست شهرستان پارس آباد نیز با اشاره به وسعت و گستردگی اراضی ملی، اظهار داشت: محیط بانان شهرستان پارس آباد در گشت‌های انجام شده چندین تخلف محیط زیستی را کشف و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مجرد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در مزارع و مراتع مراتب را بلافاصله با سامانه ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up