• شناسه خبر : 32431
  • تاریخ انتشار : 08 مرداد 1399 - 02:07

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت هوای خنک به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تا روز جمعه خبر داد.

هوای ابری

سیاوش محمدی  بیان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده طی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۸ مردادماه) و تا قبل از ظهر روز جمعه (۱۰ مرداد) با توجه به تقویت پرفشار سطح زمین و گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، جوی نسبتاً ناپایدار در استان حاکم شده و افزایش ابر، در پاره‌ای از مناطق مه و در برخی از نواحی بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و یا رعد و برق) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از عصر فردا (پنجشنبه ۹ مردادماه) به دلیل نفوذ پر فشار سطح زمین و وزش بادهای خزری (گاهی تند) دمای هوا کاهش یافته و آسمان استان طی پنجشنبه و جمعه هفته جاری ابری تا نیمه ابری با هوای خنک مخصوصاً در مناطق مرکزی و جنوبی همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از وجود مه غلیظ صبحگاهی و بارش خفیف باران طی روزها پنجشنبه و جمعه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به شدت رگبارهای فصلی و شرایط محلی توصیه می‌شود مردم از فعالیت در فضاهای باز و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند تا با خطرات احتمالی مواجه نشوند.

محمدی با بیان اینکه از ظهر روز جمعه هفته جاری مجدداً جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد، تصریح کرد: طی امروز فیروزآباد کوثر با بیشینه دمای ۴۰ درجه و خلخال با کمینه دمای ۱۳ درجه به ترتیب به عنوان گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up