• شناسه خبر : 34953
  • تاریخ انتشار : 07 شهریور 1399 - 12:38

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قیمت واقعی متناسب با هزینه تولید گندم را اعلام کند.

کمباین گندم

 

صدیف بدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر شرایط الگوی کشت گندم تغییر نیابد و قیمت واقعی گندم اعلام نشود به سمت و سوی واردات خواهیم رفت که این زنگ خطر بزرگی است و مسئولان جهاد کشاورزی باید برای تغییر الگوی کشت اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه‌های بسیار بالایی در استان اردبیل برای تولید گندم توسط کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: مسئولان ودولت قیمت واقعی متناسب با هزینه تولید گندم را اعلام کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه آمار خرید گندم از ۵۰۰ هزار تن سال‌های قبلی به ۲۲۰ هزار تن رسیده که این امر زنگ خطری بزرگ بوده و نیاز است قیمت خرید گندم افزایش یابد تا دغدغه و نگرانی قشر کشاورزان برطرف و این قشر با انگیزه مضاعف در راستای تولید گندم تلاش کنند.

بدری با بیان اینکه کاهش مقطعی تعرفه واردات برخی از محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی زمینه رانت برای برخی افراد را فراهم کرد، تصریح کرد: دولت سیاست مناسبی برای تامین بودجه برای خرید محصولات کشاورزی را در دستورکار قرار نداده و این مسئله زمینه نارضایتی کشاورزان در بسیاری از اوقات را فراهم آورده است.

وی افزود: انتظار می‌رود برای حمایت از کشاورزان اقدامات و برنامه‌های بهتری انجام شود چرا که شرایط اقتصادی کنونی با درآمد حاصل از دسترنج کشاورزان همخوانی ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up