• شناسه خبر : 35596
  • تاریخ انتشار : 15 شهریور 1399 - 06:18

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید به مدیران استانی و محلی اطمینان کنیم .

مجلس
علی نیکزاد اظهار داشت: عدم تمرکز اختیارات اقدام بسیار خوبی است که اگر توام با نظارت عالی باشد، نتایج مثبتی را به دنبال دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چه وزرا و هیات دولت اختیارات خود را به استانداران و مدیران مربوطه واگذار کنند، انجام اقدامات و تحقق برنامه‌ها تسهیل می‌شود و سبب رشد مدیرانی می‌شود که می‌خواهند در سطح کشوری فعالیت کنند.
وی افزود: هر چه مدیران استانی و منطقه‌ای اختیارات بیشتری داشته باشند و اختیارات در مرکز متمرکز نباشد، رشد متوازن را در کشور شاهد خواهیم بود.
نیکزاد در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریمی چقدر واگذاری اختیارات به مدیران محلی موثر است، ادامه داد: واگذاری اختیارات به مدیران محلی با انجام نظارت‌های دقیق در همه شرایط‌ها لازم است.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تصمیمات اتخاذ شده در استان‌های مرزی که با کشورهای خارجی ارتباط دارند، اگر با نظارت دقیق به مسئولان و دستگاه‌های اجرائی استان تفویض شود، کار بسیار ارزشمندی است.
وی افزود: اکنون در استان‌ها اقدامات عملیاتی در سطحی مشخص انجام می‌شود، اگر اعتبارات استان‌ها ۵ برابر شود، آن دستگاه‌ها نیز ۵ برابر کار می کند؛ بنابراین تفویض اختیار به مدیران استانی مانعی ایجاد نمی‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید به مدیران استانی و محلی اطمینان کنیم و با نظارت دقیق اختیارات را به آن‌ها واگذار کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up