• شناسه خبر : 39574
  • تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 11:17

مسعود امامی یگانه ۱۱ آبان در آیین برگزاری رزمایش محدودیت‌های کرونایی در اردبیل اظهار کرد: در این رزمایش ۷۰ اکیپ نهادها و دستگاه‌های مختلف و…

مسعود امامی یگانه

مسعود امامی یگانه ۱۱ آبان در آیین برگزاری رزمایش محدودیت‌های کرونایی در اردبیل اظهار کرد: در این رزمایش ۷۰ اکیپ نهادها و دستگاه‌های مختلف و همچنین سازمان‌های مردم نهاد مشارکت دارند تا پروتکل‌های بهداشتی را برای مردم متذکر شویم.

وی تصریح کرد:‌ شرایط حادی را در شهر اردبیل شاهد هستیم به طوریکه تاکنون ۴۵۶ نفر در اردبیل بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون بیمارستان امام رضا و امام خمینی اردبیل ظرفیت کاملی را در پذیرش بیماران کرونایی دارند و امکان توسعه تخت‌ها در سایر مجموعه‌ها و مراکز درمانی وجود ندارد.

امامی یگانه افزود:‌ در صورت تداوم این شرایط مجبور هستیم از ظرفیت بخش‌های بیمارستانی بخش خصوصی نیز استفاده کنیم که قطعا در این زمینه تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد شد.

تجمع در شهر اردبیل تعطیل خواهد بود

وی به اعمال محدودیت‌های کرونایی در هفته جاری و دو هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد: کلیه مراکز پرتجمع در شهر اردبیل تعطیل خواهد بود و هیچ رستوران و قهوه‌خانه‌ای حق ارائه سرویس را نخواهد داشت.

امامی یگانه از عموم شهروندان خواست تا از حضور در مراسم تدفین و تشییع درگذشتگان و همچنین برگزاری مجالس عروسی در این روزهای سخت پرهیز کرده و به نوعی دستگاه‌های خدمات‌رسان را کمک کنند تا موج سوم کرونا تحت کنترل دربیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در حال حاضر بالاترین آمار بستری و مرگ و میرها را در کرونا در شهر اردبیل شاهد هستیم و ضرورت دارد مردم سه اصل زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را در دستور کار قرار داده و از هرگونه قصور و کوتاهی را در این زمینه پرهیز کنند.

امامی یگانه اضافه کرد: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سبب خواهد شد تا ما بتوانیم در هفته‌های آینده از شیوع و اپیدمی این بیماری جلوگیری کرده و به نوعی از گسترش آن بکاهیم.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: با برگزاری رزمایش‌های مختلف سعی بر آگاه‌سازی عمومی هموطنان داریم و امیدواریم در همه مجموعه‌ها اعم از مطب پزشکان، مراکز خدماتی، بانک‌ها و اصناف مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم شرایط مساعدی را در کنترل این بیماری شاهد باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up