• شناسه خبر : 39604
  • تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 06:20

استاندار اردبیل گفت: روند تکمیل ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن در اردبیل ادامه دارد.

راه آهن

اکبر بهنام‌جو در بازدید از روند ریل گذاری و تکمیل ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه با اشاره به تداوم روند تکمیل ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن در اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث راه آهن اردبیل-میانه با اختصاص اعتبارات لازم و توجه ویژه دولت تسریع می‌یابد و در سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی با اشاره به شتاب در ریل گذاری راه آهن اردبیل با استفاده از جرثقیل پنل گذار افزود: جرثقیل پنل گذار ساخت داخل کشور بوده و برای اولین بار در پروژه راه‌آهن اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد که استفاده از این دستگاه در سرعت‌بخشی به ریل‌گذاری تاثیر گذار است و با استفاده از این دستگاه سرعت کار بالا رفته و ریل‌گذاری روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است.

استاندار اردبیل وی ساخت این دستگاه و جرثقیل پنل گذار را تحولی در صنعت ریل گذاری راه آهن مهم بیان کرد و گفت: این شیوه ریل گذاری امکان کار کردن در هوای برفی را هم فراهم و این قبیل ریل گذاری در داخل تونل و روی پل‌ها هم بدون مشکل قابل اجرا است.

بهنام‌جو بیان کرد: تاکنون برای اجرای عملیات اجرایی پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل – میانه ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی خوبی در این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های جدی مردم مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه در حوزه ریلی و جاده‌ای است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up