• شناسه خبر : 40741
  • تاریخ انتشار : 24 آبان 1399 - 11:36

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل: ۶۰ درصد پرونده ها و شکایت کارگری و کارفرمایی در سال جاری به صورت سازشی در مراجع حل اختلاف استان حل و فصل شد.

پرونده

قاسم رحیمی در جلسه هماهنگی امور روابط کار گفت: در سال جاری تعداد ۴ هزار فقره دادخواست در هیئت های تشخیص و بدوی استان بررسی و پس از طی مراحل قانونی و رویه اداری منجرب به صدور رای شد.

وی با تاکید به لازم اجرا بودن تمام آرا صاده در مراجع حل اختلاف افزود: با هدف حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان، بیش از  ۶۰ درصد شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پس صدور رای اولیه و بدوی تعداد ۱ هزار و شصد و ۶۰ پرونده با تجدید نظرخواهی طرفین دعوی به صورت مجدد در هیات حل اختلاف بررسی و احکام لازم صادر شد.

رحیمی با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگری و همزمان ارتقا کیفی آرا صادره به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد گفت: تایید بالای ۹۰ درصد آرای صادره این استان طی فرجام خواهی های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور، نشان از برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی یادآور شد: با الکترونیکی شدن فرایندهای ثبت شکایت کارگری و کارفرمایی و راه اندازی سامانه جامع روابط کار در برخی موارد شاهد کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیات های تشخیص استان حتی به ۱۰ روز نیز بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ هیئت تشخیص و ۵ هیئت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

رحیمی عنوان کرد: روزانه حدود ۲۶ شکایت کارگری در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی و در صورت درخواست تجدید نظر طرفین دعوی بازرسیدگی می شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up