• شناسه خبر : 40757
  • تاریخ انتشار : 25 آبان 1399 - 01:48

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا صبح امروز با مسئولین استانی برگزار شد و در این جلسه اعمال محدودیت‌های بیشتر و نیز کنترل وضعیت موجود…

اکبر بهنام جو

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا صبح امروز با مسئولین استانی برگزار شد و در این جلسه اعمال محدودیت‌های بیشتر و نیز کنترل وضعیت موجود و نیز مقابله با بیماری با استفاده از ظرفیت بسیج مطرح شد.

همچنین در این جلسه اجرای طرح خانه به خانه و پایش و کنترل بیماری ارائه شد و حاضران به نقطه‌نظراتی در ارتباط با اهمیت وضعیت موجود پرداختند و حل مشکلات مربوطه را اولویت اساسی عنوان کرده و این امر را بسیار حائز اهمیت دانستند.

به دنبال محافظت از گروه‌های پرخطر هستیم

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: در راستای تدوین برنامه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در بیمارستان و آرامستان‌ها نیازمند همکاری همه‌جانبه توسط پزشکان، کادر درمان و مسئولین ذی‌ربط هستیم چرا که هم‌اکنون با شیوع فصل سرد سال شیوع این بیماری در حال افزایش است.

وی با اشاره به این که تدوین برنامه نوبت‌دهی در مطب‌ها و حضور افراد کم‌تر باید به صورت مداوم بررسی شود گفت: در راستای حل این مشکل پزشکان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و تا شرایط بیشتر برای انتقال این ویروس کاهش یابد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از آشنایان و خویشاوندان انتظار داریم در راستای عدم حضور در آرامستان‌ها نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند و با اعمال محدودیت‌های بیشتر و سخت‌گیرانه برای کنترل وضعیت موجود آن طور که باید اقدام کنند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

بهنامجو ادامه داد: اقدامات کنترلی برای این بیماری باید تشدید شود و با توجه به این که ۱۳۰ هزار نفر گروه پرخطر داریم به همین منظور باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای مراقبت از آنان انجام داده و مراقبت از خود و دیگران را در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درک وضعیت خطر از شهروندان انتظار داریم همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند و برای درک وضعیت خطر کرونا هیچ کوتاهی نداشته باشند که به همین منظور از ظرفیت بسیج مستضعفین، علوم پزشکی و ادارات استان استفاده می‌شود.

بهنامجو از اجرای طرح سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: در این طرح مراجعه حضوری به منازل و اخذ گزارش از وضعیت جسمانی بیماران و افراد پیر و سالخورده و کمک به نیازمندان چه مالی و معنوی در دستور کار است.

رعایت موازین بهداشتی همچنان حرف اول را می‌زند

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در ادامه با اشاره به این که وضعیت شهرستان‌ها در حال رسیدن به بحران است گفت: استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی همچنان در اولویت کارها باشد و همگان باید به اندازه وظایف خود در این زمینه موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای کنترل بیماری است و در این زمینه مطب‌ها و بیمارستان‌ها هم مؤظف هستند ازدحام را با توجه به شرایط و وضعیت موجود با وضعیت متعادل‌تر اداره و همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

حبیب‌زاده افزود: یکی از اولویت‌های اساسی محافظت از افراد پرخطر است که در این زمینه باید همکاری‌های لازم انجام یابد تا بتوانیم با همدلی و مشارکت در برابر این ویروس قد علم کرده و زنجیره انتقال ویروس را هر چه سریع‌تر قطع کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up