• شناسه خبر : 44450
  • تاریخ انتشار : 05 دی 1399 - 12:27

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزی پیشران و موتور محرکه سایر بخش‌ های جوامع بشری است.

خلیل نیکشاد

 

نیکشاد نیز در این نشست با بیان اینکه در جهان کشاورزی پیشران و موتور محرکه سایر بخش های جوامع بشری است، گفت: کشاورزی در کشورهای پیشرفته مادر قلمداد است و در کشور ایران اسلامی مردمی ‌ترین اقتصاد، اقتصاد کشاورزی است و محور اقتصاد مقاومتی می ‌باشد.

وی با اشاره به پتانسیل‌ های کشاوزری استان اردبیل افزود: وجود بیش از ۱۲۰هزار نفر بهره‌ بردار و اشتغال بیش از ۳۰ درصد در این بخش حکایت از قطب کشاورزی بودن آن در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: به طور متوسط سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولید ناخالص استان در این حوضه است و از ۱۰سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۲ طرح در تراز ملی بطور متوسط طرح‌ های تحقیقاتی اجرا شده است.

استان اردبیل در تولید بذر ویترین کشور است

نیکشاد بیان کرد: در ۱۲ محصول مشمول شاخص ‌های اقتصاد مقاومتی در تراز ملی رتبه ۱ الی ۷ را به خود اختصاص داده است.

نیکشاد با بیان اینکه استان اردبیل در تولید بذر ویترین کشور است، گفت: بنابه ارزیابی جهاد کشاورزی بیش از ۹۵ درصد نیاز بذری کشور در این استان تامین می ‌شود و در حال حاضر نیاز بذری ۱۰ استان دیگر را تامین می ‌کند.

وی تصریح کرد: ۳ دشت اردبیل، مشگین و مغان زرخیز با اقلیم‌ های بسیار مطلوب این فرصت را اجرا کرده است و در جنوب استان، شهرستان ‌های خلخال و کوثر، بیش از ۴۳۰ گونه گیاهان دارویی در عرصه ‌های خود به عنوان نعمات خدا دادی تولید می ‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه ۳ طرح شاخص و ملی در این استان در حال اجرا می ‌باشد، گفت: احداث بزرگترین گلخانه کشور۱۶۰۰ هکتار در شمال استان که از سال گذشته با جدیت و حمایت ‌های بی ‌وقفه مقام ارشد استان آغاز شده و فقط در این مدت با سرمایه ‌گذاری ۱۰۰۰میلیارد تومان بخش خصوصی در حال اجرا هست‌.‌‌‌‌‌‌



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up