• شناسه خبر : 46257
  • تاریخ انتشار : 29 دی 1399 - 07:36

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از پیشقدمی دستگاه قضا در برخورد با جرایم زیست ‌محیطی خبر داد.

 

محیط زیست

 

ناصر عتباتی در نشست هم ‌اندیشی با مدیرکل و معاونین اداره حفاظت محیط زیست به مناسبت روز قانون و هوای پاک اظهار داشت: مسلماً سلامتی افراد جامعه از حیث جسمی و روحی نقش بسیار مهمی در کسب موفقیت و پیشرفت در حوزه ‌های مختلف اجتماعی اقتصادی در آن جامعه دارد.

وی افزود: پرداختن به این موضوع و اهتمام در حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که باید با حساسیت و دلسوزی و تعهد نسبت به اجرای برنامه‌ های آن گام برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان لزوم آموزش و فرهنگ سازی مردم در کنار رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای پروژه‌ ها صنعتی و تولیدی را از مهمترین عوامل موثر در رسیدن به اهداف زیست محیطی عنوان نمود و گفت: مسئله محیط زیست باید در تمام طول سال مد نظر باشد و نگاه مقطعی و گذرا به مسئله محیط زیست نمی تواند در به وجود آوردن شرایط مناسب زیست محیطی موثر باشد بلکه باید در تمام سال این امر مد نظر بوده و نسبت به اجرای دقیق برنامه ها و کارشناسی دقیق در این خصوص اهتمام نمود.

عتباتی در ادامه به ظرفیت خوب قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: قانون هوای پاک قانون جامع، کامل و پاسخگو است که مسئولان می ‌توانند از ظرفیت ‌های آن به نحو مطلوب استفاده نمایند.

وی با قدردانی از مردم نسبت به حساسیت نسبت به محیط زیست از جمله حفاظت از مراتع، جنگل ‌ها و دفاع از حقوق حیوانات گفت: باید حساسیت ایجاد شده در بین مردم را با استفاده ظرفیت دستگاه‌ ها و نهاد ‌ها از جمله نهادهای مردم نهاد تقویت کنیم.

رئیس کل دادگستری بیان کرد: دستگاه قضایی استان همواره در برخورد با جرایم زیست ‌محیطی پیشقدم بوده و ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه ‌ها و نهادها در این خصوص با هرگونه خطا و سهل ‌انگاری مطابق قانون به شدت برخورد می ‌کند.

استفاده از ظرفیت ‌های قانونی در استفاده از مجازات ‌های جایگزین حبس در بحث مسائل زیست محیطی و صیانت و حفاظت از گونه ‌های زیست جانوری و جلوگیری از شکار حیوانات از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این نشست بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up