• شناسه خبر : 51692
  • تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1400 - 03:09

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در استان اردبیل برابر تحقیق میدانی و نیز رصد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان هنرستانی حدود ۷۵ درصد است که کمی بیش از میانگین کشوری را شامل می شود.

دانش آموز مدرسه

احمد ناصری در این جلسه در بیان کسب شایستگی های فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار داشت: در اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین، شایستگی های حرفه ای و مهارتی و هنری را زمینه ساز کار مولد و تقویت روحیه کار آفرینی می داند.

ناصری با عنوان اینکه ۴۴ هزارو ۲۳۰ نفر دانش آموز استان در دروه دوم متوسطه مشغول به تحصیل می باشند، تصریح کرد: در ۱۹۱ مرکز آموزشی ( هنرستان) استان ۲۷ رشته فنی و حرفه ای و ۶۲ رشته کاردانش تدریس می شود.

به گفته وی تعداد ۱۵ هزار و ۱۳۴ نفر هنرجو در هنرستان های استان تحصیلی می کنند که این تعداد ۳۵٫۸ درصد از کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه را شامل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: توسعه هنرستان کار ودانش‌ جوار کارخانه ها با ارتقاء مهارت آموزی تخصصی باعث افزایش بهره وری و افزایش درآمد برای صاحبان واحدهای تولیدی را به همراه خواهد داشت.

احمد ناصری ارائه مشاوره های تخصصی، تسهیل ارایه مجوزهای لازم جهت ایجاد هنرستان، اولویت درواگذاری طرح های حمایتی خرید خدمات و برون سپاری و … را از جمله تسهیلاتی عنوان کرد که اداره کل می تواند در اختیار صاحبان صنایع علاقمند برای ایجاد هنرستانهای جوار صنعت ارائه دهد.

رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل نیز در این جلسه عنوان کرد: اولین مستند قانونی مربوط به توسعه آموزش همراه با تولید در هنرستانهای فنی، حرفه ای و کاردانش مربوط به تبصره ۷۵ قانون بودجه مصوب سال ۱۳۶۲ می باشد که در سالهای اخیر نیز وزارت آموزش و پرورش بر همان اساس، شیوه نامه های اجرایی متنوع جهت تسهیل این برنامه ارائه نموده است.

علی فتح الهی تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام آموزشی و بازار کار، ارتقاء کیفیت آموزشی با رویکرد آموزش تولید  محور، دستیابی به مهارتهای مورد نیاز از مسیر خودآموزی و … را از اهمیت و ضرورت تولیدی کردن هنرستان ها عنوان کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up