• شناسه خبر : 57336
  • تاریخ انتشار : 30 شهریور 1400 - 02:36

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش آموزان برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که اعلام آن از طریق مدارس انجام خواهد شد.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان عنوان کرد: دانش آموزان دبیرستانی که در سامانه واکسیناسیون کشور ثبت نام کرده و نوبت گرفته اند تا اطلاع ثانوی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند؛ چرا که فعلا واکسنی برای دانش آموزان تزریق نمی شود.

وی افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده واکسیناسیون دانش آموزان در ۶ پایگاه متمرکز و عمدتا در مدارسی که دارای فضای بزرگ تری هستند و دسترسی به آن آسان است انجام خواهد شد که زمان تزریق واکسن پس از ابلاغ علوم پزشکی اردبیل برای شروع واکسیناسیون، از سوی مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

ناصری ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزان  ۱۲ سال تا ۱۸ سال، در استان اردبیل ۱۲۴ هزار دانش آموز تا قبل از آغاز حضوری مدارس واکسینه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از سوم مهرماه نحوه برگزاری کلاس های حضوری بر اساس وضعیت منطقه و شرایط تعیین خواهد شد به طوریکه در مدارس روستایی و عشایری و کارگاه های هنرستان ها کلاس های زیر ۱۵ نفر قطعا به صورت حضوری با فاصله یک و نیم متری برگزار خواهد شد و در کلاس های بالای ۱۵ نفر دانش آموزان به صورت گروهبندی حاضر خواهند شد.

این مسئول در خصوص نحوه برگزاری کلاس های درس در مناطق شهری نیز بیان کرد: دانش آموزان از نیمه اول آبانماه در مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفره به صورت گروهبندی حاضر خواهند شد و در مدارس بالای ۳۰۰ نفر از نیمه دوم آبانماه تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در کلاس در چندین گروهبندی اتخاذ خواهد شد. این در حالی است که آموزش در بستر فضای  مجازی از سوم مهر برای دانش آموزان فراهم خواهد بود.

 وی گفت: در سالتحصیلی جدید رویکرد آموزش و پرورش بیشتر بر روی آموزش از طریق تلوزیون خواهد بود اما در کنار آن برنامه شاد نیز با بروزرسانی های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up