• شناسه خبر : 57627
  • تاریخ انتشار : 08 مهر 1400 - 01:06

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: در حال حاضر قراردادهای پیش‌فروش ساختمان‌های اردبیل نیاز به ساماندهی دارد، چرا که شاهد افزایش تعداد پرونده‌های قضائی در این زمینه هستیم.

مسکن و ساختمان

حجت‌الاسلام وحید مهدوی‌راد در نشست با معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اظهار داشت: در حال حاضر قراردادهای پیش‌فروش ساختمان‌های اردبیل نیاز به ساماندهی دارد، چرا که  شاهد افزایش تعداد پرونده‌های قضائی در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: در این راستا باید نسبت به ساماندهی بنگاه‌های مشاورین املاک و سوق دادن قراردادهای پیش فروش تنظیمی از این مراجع به تنظیم سند رسمی در دفترخانه‌ها اقدام شود تا هر چه سریع‌تر در این زمینه نهادها و مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را مبذول کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: فروش تعدادی از واحدههای آپارتمانی از سودی مددجویان به افراد مستعدد سبب تولید پرونده‌های متعدد در دستگاه قضائی می‌شود که به همین منظور نیاز است در این زمینه برنامه‌های لازم برای ساماندهی این واحدها انجام یابد.

مهدوی‌راد بیان کرد: دستگاه قضائی اردبیل در این زمینه هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت و هیچ راهی برای سوءاستفاده‌ از تنظیم قرارداد باقی نمی‌گذارد چرا که فروش مال غیر و افزایش مال‌باختگی در این زمینه سبب پایمال شدن حق بسیاری از شهروندان می‌شود و به همین منظور ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این شرایط انجام خواهیم داد.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up