• شناسه خبر : 58020
  • تاریخ انتشار : 19 مهر 1400 - 12:19

برای دومین بار از زمان آغاز موج پنجم بیماری کرونا در استان اردبیل، شمار فوتی روزانه ناشی از این بیماری در استان به صفر رسید.

بیمار کرونا

برای دومین بار از زمان آغاز موج پنجم بیماری در استان اردبیل و همزمان با افزایش میزان واکسیناسیون و کاهش موارد بستری، تحت نظر و بدحال، شمار فوتی روزانه ناشی از این بیماری در استان به صفر رسید.

اما مواردی مانند سرد شدن هوا و حضور در فضاهای بسته، شروع مراسم عروسی و دورهمی، مسافرت‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها می‌تواند مجددا باعث افزایش بروز بیماری گردد که لازم است همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم تزریق کامل واکسن توجه جدی شود.

بنا بر آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۳۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و مورد فوتی ناشی از این بیماری وجود نداشت.

طی همین مدت خوشبختانه تعداد بهبودیافتگان از بستری‌شدگان بیشتر بود و ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۹۳ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۷ موردی داشته و از این تعداد ۴۵ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۹۹ بیمار نیز تحت نظر هستند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up