• شناسه خبر : 58125
  • تاریخ انتشار : 22 مهر 1400 - 06:53

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

کلیم‌الله وثوقـی روز پنجشنبه در بازدید از جاده اردبیل – سرچم افزود: در ۶ ماه سال جاری بیش از ۶ میلیون تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل توسط سامانه‌های هوشمند راهداری ثبت شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۴ سامانه تردد شمار و ۳۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل بیان کرد: درنیمه نخست سال بیشترین تردد به ترتیب در محور ارتباطی اردبیل – آستارا و بالعکس و اردبیل – مغان به ثبت رسیده است.

وی میانگین سرعت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل در این مدت را ۷۱ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در راه های ارتباطی استان اردبیل ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در ۶ ماه امسال به ترتیب در جاده بران – قره آغاج در مسیر پارس آباد، مشگین شهر – کنگرلو و جاده گرمی – بیله سوار ثبت شده است.

وثوقی شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و افزود: جاده‌های استان به این سیستم مجهز هستند.

او اضافه کرد: در ۶ ماه امسال بیش از ۲۴۶ هزار تخلف توسط ۲ سامانه فعال توزین حین حرکت (WIM) در جاده های استان ثبت شده و جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

وی ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان را از اولویت های اداره کل راهداری برشمرد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌های غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up