• شناسه خبر : 59112
  • تاریخ انتشار : 15 آبان 1400 - 02:01

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اخذ هرگونه چک و سفته از کارگر در حین عقد قرارد داد به جهت ضمانت یا حسن انجام کار منطبق بر قانون نیست.

کارگر

بهروز رحیم زاده در جلسه کمیته روابط کار استان اردبیل و در دیدار با اعضای این اداره کل در مراجع حل اختلاف گفت:  دولت به عنوان ضلع سوم سه جانبه گرایی جایگاه ویژه ای در زمینه بهبود روابط کار و نظامند شدن ارتباط میان کارگر و کارفرما ایفا می کند.

وی با اشاره به این که یکی از سیاست های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است، گفت: سه جانبه گرایی، صیانت از نیروی کار و کاهش دعاوی، سه اصل اساسی در حوزه مدیریت روابط کار  است که با نظارت بر حسن انجام قانون کار، رصد مستمر آخرین وضعیت بنگاه های اقتصادی و در نهایت صدور آرا در مراجع حل اختلاف دنبال می شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: هیئت حل اختلاف در راستای اصل سه جانبه گرایی شامل نمایندگان دولت (نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده رئیس دادگستری و نماینده فرماندار) و سه نفر نمایندگان کارگران و سه نفر نمایندگان کارفرمایان است که طبق قانون کار و مقررات به شکایت کارگران و کارفرمایان رسیدگی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این اداره کل بر آن است تا با رویکرد تعامل گرایانه و بهره مندی از نظام راهبردی افزایش و ارتقاء کمی و کیفی منابع انسانی در حوزه روابط کار، با حفظ تعادل میان نیروی کار و کارفرما گامی بلند در توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به دعاوی و اختلاف حوزه کارگری و کارفرمایی نباید تاخیر انجام شود، تاکید کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به پروندها و دادخواست های کارگری و کارفرمایی با لحاظ دقت در صدور آرا یکی از موارد مهمی است که هیات های تشخیص و حل اختلاف باید مد نظر قرار دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up