• شناسه خبر : 6086
  • تاریخ انتشار : 15 اسفند 1401 - 12:28

شهرها میتوانند با هوشمندسازی نزدیک به 19 بیلیون دلار ذخیره کنند. اما با توجه به ایده های کالج ملی فنی و حرفه ای گرجستان گاهی لازم است برای ذخیره کردن پول، ابتدا پول خرج کرد. بازار جهانی شهر هوشمند پیش بینی میکند.

شهر هوشمند

به گزارش شهرخوان، تحقیقات پیش بینی میکند که تا سال 2021 شهرها میتوانند با هوشمندسازی نزدیک به 19 بیلیون دلار ذخیره کنند. اما با توجه به ایده های کالج ملی فنی و حرفه ای گرجستان گاهی لازم است برای ذخیره کردن پول، ابتدا پول خرج کرد. بازار جهانی شهر هوشمند پیش بینی میکند که تا سال 2021 پانزده بیلیون دلار جذب کند و این فقط مربوط به توسعه نرم‌افزارهاست. و اکنون شرکت ها از مایکروسافت تا سیسکو بر روی بخشی از آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شهری که شما در آن زندگی می‌کنید تا چه اندازه هوشمند است؟

زمان انجام کارهای مختلف در حال کوتاه‌تر شدن است. دولت‌های بسیاری در جهان در تلاش هستند تا از جنبه‌های مختلف فناوری در سیستم‌های شهری استفاده کنند و خدماتی ارائه نمایند که با صرف کمترین زمان در تمام امور مورد نیاز زندگی شهری به بالاترین سطح بهره‌وری دست یابند. وقتی از تمام امور نام می‌بریم منظورمان تمام بخش‌ها و برای تمام اقشار از قبیل دانشجویان و افراد با سوابق شغلی/تحصیلی و مدارک و گواهینامه‌های معتبر است. این بخش‌ها شامل حمل و نقل شهری، خدمات آب و فاضلاب، خدمات برقی، مسائل مربوط به اینترنت، بهداشت و درمان، دولت الکترونیک و مشارک همسطح مردمی در امور شهری می‌باشد.

بنابراین شهرهای هوشمند چه ساز و کاری دارند؟

بگذارید با سه مثال از شهرهای هوشمند پاسخ این پرسش را دریابیم:

1. سنگاپور: دولت از فناوری خاصی استفاده می‌کند که اگر در مکان‌های سیگار ممنوع کسی شروع به سیگار کشیدن کند خبر می‌دهد. همچنین با استفاده از دوربین‌های مختلف جمعیت شناور هر نقطه از شهر را بررسی می‌کند و تمام افراد و وسایل نقلیه اعم از عمومی یا شخصی در هر لحظه در مکان خاصی مشخصه گذاری می‌شوند.

▫️بیشترین اطلاعات از چرخ و فلک این شهر که ارتفاعی برابر با 165 متر دارد جمع‌آوری می‌شود که عملکرد شهر را بیان میکند و کمک میکند که فروشگاه های اصلی و یا بیمارستان ها و نقاط اصلی شهر را بتوان ساده‌تر کنترل کرد.

2. دبی: در این شهر 50 خدمات هوشمندانه تحت نظارت 22 بخش با ماهیت دولتی پذیرش و اجرا می‌شود.

این خدمات مانند ایجاد نرم افزارهای هوشمند گوشی موبایل جهت انجام کارهای روزانه و فعالیت‌های مالی از قبیل: ثبت نام خودرو، گرفتن تاکسی، پیگیری بسته‌ها، قبض‌های الکترونیکی، ‌پیدا کردن خودپرداز، پیگیری وضعیت ویزا، گزارش تخلفات و دیگر خدمات میباشد.

3. بارسلون: در این شهر انرژی به مقدار زیادی ذخیره میشود. لامپ‌های داخل خیابان به صورت هوشمند با رسیدن افراد و ماشین‌ها به منطقه روشن می‌شوند. اطلاعات در هنگام پارک کردن خودرو توسط سنسورهای مخصوص به راننده و شهروندان دیگر داده میشود. زباله های شهری پس از بسته بندی توسط زباله‌دان‌های هوشمند به کانال‌های هوشمند زیرزمینی فرستاده میشوند و طی عملیات مکانیکی جداسازی و بازیافت میشوند.

تحقیقات پیش بینی میکند که تا سال 2021 شهرها میتوانند با هوشمندسازی نزدیک به 19 بیلیون دلار ذخیره کنند.

بازار جهانی شهر هوشمند پیش بینی میکند که تا سال 2021 پانزده بیلیون دلار جذب کند و این فقط مربوط به توسعه نرم‌افزارهاست. و اکنون شرکت ها از مایکروسافت تا سیسکو بر روی بخشی از آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شهر هوشمند

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up