• شناسه خبر : 62624
  • تاریخ انتشار : 09 بهمن 1400 - 02:46

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش تردد مسافر در پایانه مرزی بیله سوار بدلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

پایانه مرزی بیله سوار

کاهش تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار


کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: در این مدت در مجموع بیش از ۴۰۵ هزار تن کالا توسط ۱۸هزار و ۱۷۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی اظهار کرد: از این مقدار ۳۵۶ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۸۱۰ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۴۹ هزارتن کالا توسط ۲ هزار و ۳۶۳ دستگاه کامیون از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میلگرد، سنگ های ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت عنوان کرد.

وثوقی بیان کرد: مجموع کل کالای وارداتی، صادراتی، و ترانزیت ورودی و خروجی استان در ۱۰ ماه سال جاری بیش از یک میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است، اضافه کرد: امسال در این مدت بیش از ۳۹۱ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۷۲۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: آب معدنی، سیمان، کاشی، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، انواع البسه، لاستیک، انواع کویل، انواع اتومبیل سواری، سنگ های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

وثوقی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس منحوس کرونا مرتب انجام می شود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از این پایانه مرزی کاهش یافته است.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری در مجموع ۸۵ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باشیم.


گمرک مسافر

کاهش تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up