• شناسه خبر : 63321
  • تاریخ انتشار : 28 بهمن 1400 - 01:52

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر 12 هزار واحد تولیدی در کشور در حالت راکد یا نیمه‌راکد قرار دارند در صورتی که استفاده از ظرفیت این واحدها تاکنون مشکلات قابل توجهی از بیکاری و اشتغال‌زایی را می‌توانست برطرف کند.

انبار تولید کالا

صدیف بیک‌زاده در بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر 12 هزار واحد تولیدی در کشور در حالت راکد یا نیمه‌راکد قرار دارند در صورتی که استفاده از ظرفیت این واحدها تاکنون مشکلات قابل توجهی از بیکاری و اشتغال‌زایی را می‌توانست برطرف کند.

وی بیان کرد: دولت درصدد است برای احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگرداندن آنان به چرخه تولید اقدامات اساسی انجام دهد که به همین منظور عمده مشکلات احصا و مشخص شده که کمبود نقدینگی، مشکلات در تامین مواد اولیه، نیازمندی به تسهیلات بانکی و فرسودگی ماشین‌آلات و دغدغه‌های حقوقی از مواردی است که سبب ایجاد مشکلات اساسی شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: احیای واحدهای تولیدی با کمک سرمایه‌گذاران و واحدهایی که میزان تولید آن‌ها 70 درصد است مورد حمایت جدی قرار گرفته و سعی و تلاش بر این است تا این واحدها از نیمه‌فعال به شرایط تولید کامل برسند که در این زمینه کلینیک‌های عارضه‌یابی در سطح کشور راه‌اندازی شده و مشکلات واحدها در عرضه محصول و فروش مورد توجه واقع شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up