• شناسه خبر : 63867
  • تاریخ انتشار : 17 اسفند 1400 - 11:51

عضو شورای شهر اردبیل گفت: مناطق ۴ و ۵ شهر اردبیل بر اثر سوء مدیریت های گذشته، دچار مشکلات متعددی است و لازم بود اولویت های ویژه ای را برای ساکنان آن مناطق در نظر می گرفتیم.

بهروز اسکندرپور:بودجه، سند مالی یکساله یک شهر است

بودجه سال آینده شهرداری اردبیل در تمرکز زدایی خلاصه شد


خبرنگار: صادق پارسا

به گزارش شهرخوان، بهروز اسکندرپور در جلسه علنی بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اردبیل اظهار داشت: بودجه از ابزارهای نظارتی مهم برای اعضای شورای شهر محسوب می شود.

وی افزود: بودجه سال آینده شهرداری اردبیل در تمرکز زدایی خلاصه شده و حجم ترافیک معاونت ها افزایش یافته است.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: عدم مطالعه شاخص های مناطق کم برخوردار و محروم در بودجه سال آینده نمود بیشتری یافته است.

بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های توسعه یافتگی است

عضو شورای شهر اردبیل گفت: بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های نظام بودجه ریزی است که بهتر است به این اصول توجهی جدی شود.

بهروز اسکندرپور اظهار کرد: بودجه سند مالی یک سال شهر است و ابزار مهم نظارتی است که اعضای شورای شهر باید در طول سال از آن در راستای رعایت الگوهای درست مدیریتی استفاده کنند.

وی بحث درآمد شهرداری و میزان تحقق آن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بودجه سالانه در کنار درآمدها باید موضوع هزینه، زمان اهداف و برنامه نیز به صراحت مشخص شده تا بتوان با در نظر گرفتن برخی تغییرات در بودجه ریزی به اهداف مورد نظر دست یافت.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت تدوین برنامه تحول آفرین در شهر را براساس وعده های انتخاباتی یادآور شد و بیان کرد: شورای شهر ششم قرار بود تا برنامه تحول بنیادین را برای چهار سال تعریف کند تا در قالب برش یک ساله بتوان اهداف و برنامه ریزی ها را در سند مالی یک ساله محقق کرد.

اسکندپور این سند را شامل ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی اعلام کرد و گفت: در بودجه 1401 ما موفق نشدیم بر مبنای این سند و راهبرد مشخص با پشتوانه عقلانیت کارها و برنامه ها را هدفگذاری کنیم.

وی افزود: ما به مردم قول دادیم تا در این سند تحول بنیادین بکوشیم تا شان و کرامت شهروندان را حفظ کرده و خدمات مطلوب به آنها ارائه کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل اصول برنامه ریزی و نظام بودجه ریزی را تخصیص، جامعیت، شمول و تقدم درآمد بر هزینه اعلام و تصریح کرد: باید توجه کنیم که در بودجه 1400 تا چه حد این اصول رعایت شده و علت انحراف رخ داده چه بوده است.

اسکندرپور با بیان اینکه در این سند باید اولویت ها مشخص شود، گفت: در بودجه سالانه بهتر است به جای عدد و رقم ما براساس شاخص ها توسعه یافتگی مناطق را مورد ارزیابی قرار دهیم و در مدیریت نوین توجه به تمرکززدایی و کوچک سازی نهادهای محلی بسیار مهم به نظر می باشد.

وی سطح بندی مناطق شهری را به کم برخوردار، برخوردار و محروم یادآور شد و بیان کرد: منطقی نیست که ما برای همه مناطق شهری در اردبیل 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیریم در حالی که برخی از مناطق از شاخص های توسعه یافتگی برخوردار هستند و برخی مناطق دیگر فاقد این شاخص می باشند.

اسکندرپور اظهار کرد: در مناطق چهار و پنج شهری اردبیل براساس سوءمدیریت و تصمیم گیری های غیرکارشناسی در گذشته مشکلات و نارسائی ها را شاهد هستیم در حالی که با سایر مناطق از لحاظ سطح رفاهی و توسعه یافتگی قابل مقایسه نیستند ، ضروری است جهت محرومیت زدایی از چهره مناطق ۴و ۵ در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم.

وی افزایش بودجه سازمان فرهنگی – ورزشی را از 14 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان در سال آینده کافی ندانست و عنوان کرد: اولا درنظر گرفتن بودجه برای فرهنگ و ورزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای توسعه همه جانبه اینده فرزندان ماست، این رقم ها جهت احیای ورزش شهرمان مبلغ قابل توجهی نیست ، فوتبال شهرداری اردبیل و تیم های دیگر در سالهای اخیر با تنگناها و چالش های اساسی روبرو بودند ، تمامی هیات های ورزشی نیازمند حمایت مجموعه شهرداری هستند ، با تلاش عده ای از همکاران ورزش دوست در شورای شهر توانستیم ردیف ذکر شده را به دو برابر افزایش دهیم .

دکتر اسکندرپور خاطرنشان کرد: بهتر است سرمایه گذاری فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سرمایه گذاری مداوم و با اهداف متعالی باشد تا رشد فکری و منطقی نسل های بعدی رقم بخورد.

عضو شورای شهر اردبیل در پایان گفت: در بحث هوشمندسازی تجهیزات و امکانات شهری و همچنین الکترونیکی کردن خدمات روند تحولی را شاهد هستیم که این امر به شفاف سازی امور و جلوگیری از فساد کمک خواهد کرد، که امیدوارم این مهم در اجرا دچار فراموشی نشود.


شورا

بودجه، سند مالی یکساله یک شهر است



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up