• شناسه خبر : 65162
  • تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1401 - 12:31

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران عملیات بازگشایی محور گیوی به خلخال امروز پایان رسید.

جاده

محور گیوی به خلخال حدود ۵۰ هزار متر مکعب خاک برداری شد


کلیم الله وثوقی با اعلام این خبر اظهار کرد: محور گیوی-خلخال دوم اردیبهشت ماه جاری بر اثر رانش و لغزش کوه مسدود شده بود که امروز با تلاش شبانه روزی همکاران راهداری استان اردبیل، این محور بازگشایی شد.

وی افزود: بعد از مسدود شدن این محور با بررسی اولیه مشخص شد که حدود ۱۰۰ متر بالاتر از محل رانش اولیه هم حالت لغزش و رانش وجود دارد که در صورت عدم برداشتن آن احتمال رانش و مسدود شدن دوباره این نقطه وجود داشت برای همین رانش از ارتفاع بالاتر برداشته و سبک سازی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل یادآور شد: همکاران راهداری استان اردبیل با ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از همان روز وقوع رانش عملیات بازگشایی را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی امروز این عملیات پایان یافت.

وثوقی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار متر مکعب در این نقطه خاک برداری شده و مسیر ایمن سازی شد، گفت: علت تاخیر در بازگشایی این مسیر، همان رانش از ارتفاع بالاتر بود که باید برای برطرف کردن آن اقدام و مسیر ایمن سازی می شد که با تلاش شبانه روزی همکاران این عملیات امروز پایان یافت.


جاده

رانش از ارتفاع بالاتر؛ علت مسدود شدن محور گیوی به خلخال



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up