• شناسه خبر : 65814
  • تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 01:31

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: قراردادهای راکد و غیرفعال در این شهرک‌ها از طریق مراجع قضایی خلع ید و تعیین تکلیف می‌شوند.

کارخانه شهرک صنعتی

تسریع خلع ید از قراردادهای راکد شهرک‌ صنعتی


محمد اهلی در جلسه بررسی اراضی راکد شهرک های صنعتی اردبیل اظهار کرد: قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک های صنعتی، در جلسات هیات حل اختلاف و داوری مطرح خواهد شد تا در صورت لزوم، این قراردادها از طریق مراجع قضایی خلع ید و تعیین تکلیف شود.

وی هدف از فسخ قراردادهای راکد را تامین زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران واقعی دانست و افزود: واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به صورت حق بهره برداری است و مالکیت زمین از آن دولت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل؛ تصریح کرد: اراضی پس از آماده سازی و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، در اختیار سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و صنعتی گذاشته می شود.

اهلی، لزوم تسریع در فسخ و خلع ید اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و ادامه داد: تسریع در روند بررسی پرونده‌های راکد و صدور خلع ید از طریق محاکم قضایی، علاوه بر آزادسازی این اراضی، سبب تامین زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران جدید خواهد شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: حمایت از تولید و اشتغال، همواره مورد تاکید دستگاه قضایی بوده و از سرمایه‌گذاران واقعی بر اساس شاخص قانون حمایت خواهد شد.

وی بر روند رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در خصوص فسخ قراردادهای راکد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: با تعیین شعبه ویژه و رسیدگی سریع و عادلانه به این نوع پرونده‌ها، باید روند فسخ و خلع ید قراردادهای راکد را تسریع و اراضی صنعتی آزاد شده را در اختیار تولید کنندگان واقعی و دارای اهلیت قرار داد.


شهرک صنعتی

تامین زمین سرمایه‌گذاران مهمترین هدف فسخ قراردادهای راکد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up