• شناسه خبر : 65846
  • تاریخ انتشار : 10 خرداد 1401 - 02:15

باید بدانید که خرید یک ویلای به خصوص در منطقه مشخص، می تواند سرمایه مورد نظر شما را پس انداز نموده و حتی چندین برابر نماید.

امروزه دلایل زیادی برای خرید ویلا شهرکی در شمال وجود دارد. اکثر افراد  با خرید ویلا در شهرک های شمال کشور، قصد سرمایه‌گذاری دارند.

در واقع خرید ویلا شهرکی مناسب، یک سرمایه گذاری مطمئن می باشد. دو دلیل وجود دارد که افراد به خرید ویلا شهرکی در شمال روی می‌آورند. اولین دلیل این است که معمولاً صاحب خانه ها، اجاره‌بهای بسیار زیادی را برای واحد مسکونی از افراد دریافت می‌کنند.  دلیل دیگر هم این است که افراد دارای ویلا شهرکی، می‌توانند در صورت نیاز نداشتن ویلا آن را اجاره داده و هر ماه مبلغی را دریافت نمایند. اما خرید ویلا در شهرک ها، دارای نکات مهمی به هنگام خرید است که حتما باید به آنها توجه شود. اولین مورد در زمان خرید ویلا شهرکی در شمال، داشتن سند رسمی این ویلاها است.

پس اولین نکته، توجه نمودن به سند است. سندهای شورایی گاهی اوقات دچار مشکلاتی خواهند شد؛ بنابراین برای خرید مناسب نیستند. مورد دیگر در مواقع خرید ویلا شهرکی در شمال این است که به موقعیت جغرافیایی آن دقت کنید. در زمان خرید ویلا، باید توجه داشته باشید که فاصله آن تا مرکز شهر چقدر است. معمولاً ویلاهای شهرکی به مرکز شهر نزدیک هستند. همچنین به هنگام انتخاب ویلا شهرکی، باید به امکانات ویلا با دیگر ویلاهایی که در همسایگی شما هستند دقت کنید. ویلاهای شهرکی دارای برخی امکانات مهم هستند. به طور مثال تمامی این ویلا ها، دارای پارکینگ مسقف بوده و فضای مشخصی برای خودرو دارند. توجه به فضای بیرونی ویلا ها که سنگ فرش شده یا از خاک و شن پوشیده شده است نیز، از دیگر موارد مهم هنگام خرید ویلا شهرکی در شمال است. بهتر است فضای بیرونی ویلا ها از سنگ فرش پوشیده شده باشد تا محیط ویلا تمیز تر بماند.

 

استانداردهای لازم در زمان خرید ویلا شهرکی در شمال

از استانداردهای لازم در مواقع خرید ویلا شهرکی در شمال، این است که حتماً قراردادی را بر اساس اصول و قوانین مشخص تنظیم کنید. به هنگام انتخاب ویلا توجه داشته باشید که این ویلاها در رهن بانک نباشند یا کاربری غیر مسکونی نداشته باشند. برای خرید ویلاهای شهرکی، گاهی اوقات نیاز به پرداخت هزینه اولیه دارید. در هنگام خرید ویلا شهرکی باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت هزینه نمایید، سپس مبلغ باقیمانده را پس از انتقال سند پرداخت کنید. باید بدانید به طور کلی قیمت ویلا شهرکی در شمال ارزان تر است، اما دقت کنید که این ارزان بودن به نفع شما میباشد یا خیر.

همچنین در زمان خرید ویلا شهرکی دقت کنید که این ساختمانها، از املاک ارثی نباشند.  املاک ارثی، با حضور تمام ورثه به فروش میرسند. بنابراین حتماً باید تمامی ورثه ها برای فروش، وکالت نامه محضری در اختیار شخص فروشنده بگذارند. اگر قصد خرید ویلا در محمودآباد را دارید، بهتر است که به یک مشاور املاک معتبر مراجعه کنید. مشاور املاک های معتبر و با تجربه، می توانند شما را برای خرید بهترین ویلا شهرکی راهنمایی کنند. در زمان خرید ویلا، به بودجه مالی خود نیز توجه کنید. اگر هزینه های مالی شما کمتر از مبلغ ویلا است، می توانید از وام بانکی استفاده کنید. معمولا در این منطقه از شمال کشور برای خرید مسکن، وام های مسکن به اشخاص اعطا می شود  که همین امر باعث گسترش خرید و فروش ویلا شهرکی می گردد.

R13 57

  مهمترین نکات برای خرید ویلا شهرکی در شمال

 

برخی تفاوت های ویلاهای شهرکی با ویلاهای مستقل در شهرهای شمالی

ویلا های شهرکی با ویلاهای مستقل در شمال، تفاوت های زیادی دارند. بنابراین به هنگام خرید ویلا شهرکی در شمال باید آنها را به صورت کامل با ویلا های مستقل مقایسه کنید و سپس  اقدام به خرید نمایید. اولین و مهمترین تفاوت ویلا شهرکی  با ویلای مستقل، ابعاد و اندازه ویلاها است. معمولاً در ویلاهای شهرکی، متراژ کوچکتر است و اندازه ها محدود تر می باشند. دلیل آن هم مشخص است؛ به این خاطر که ویلاهای شهرکی در زمینهایی که تعداد بیشتری ویلا وجود دارند، ساخته می شوند. مدیریت کردن متراژ زمین ها برای ساخت ویلا شهرکی، باعث شده است تا این سبک از ویلاها متراژ کمتری داشته باشند.

ویلاهای مستقل بسیار بزرگتر هستند، به این خاطر که زمین های آنها وسیع تر است. متراژ ساخت این نوع ویلا ها نیز متفاوت می باشد و معماری آن ها بر اساس نظر مخاطب انجام می شود. از دیگر تفاوت ویلا شهرکی با ویلای مستقل در شمال، هزینه تعمیرات و نگهداری از ویلاها است. هزینه نگهداری از ویلا های مستقل قطعا بیشتر خواهد بود، به این خاطر که افراد مطابق میل خود محوطه سازی را انجام می دهند. اما در ویلاهای شهرکی، محوطه سازی طبق روال معین پیش می‌رود. افرادی که از فضاهای محوطه شهرک استفاده می کنند، به صورت اشتراکی اقدام به انجام محوطه سازی می نمایند. به همین دلیل هم هزینه‌های نگهداری و محوطه سازی ویلا شهرکی کمتر است. ازتفاوت دیگر این دو ویلا با یکدیگر، موقعیت جغرافیایی آنها است. ویلاهای شهرکی معمولاً نزدیک به مراکز شهر ساخته می شوند، اما ویلا های مستقل می توانند در هر نقطه از شهر ساخته شوند.

R13 58

 تفاوت های ویلا شهرکی با دیگر ویلاها در شمال

 

هزینه خرید آپارتمان ارزان تر است یا ویلا شهرکی در شمال ؟

همانطور که خود نیز می دانید، قیمت خرید ویلا شهرکی در شمال از مهمترین عامل های تعیین کننده برای تصمیم مشتریان است. وقتی که بحث خرید ویلا در شمال مطرح می‌شود، اکثر افراد ابتدا به قیمت ویلاها توجه می‌کنند. بی‌تردید خرید ویلا در مناطق شمالی به نسبت آپارتمان ها گران تر است. حتی در مقایسه با آپارتمان هایی که لوکس هستند هم این مقوله صدق می‌کند. معمولاً آپارتمان های لوکس نیز،  قیمت کمتری به نسبت ویلا شهرکی دارند. ویلاها به دلیل مستقل بودن و همچنین ابعاد بزرگتر و داشتن محوطه و فضای سبز بیرونی، قیمت بالاتری خواهند داشت. همچنین در بیشتر ویلاهای شهرکی، نگهبانی وجود دارد که به صورت ۲۴ ساعته به محوطه و ویلاها رسیدگی می کند. به همین دلیل هم گاهی اوقات هزینه نگهداری اینگونه ویلاها، بیشتر از آپارتمان خواهد شد. بنابراین میزان هزینه ای که برای خرید این  ویلاها و نگهداری از آنها باید پرداخت نمود هم افزایش پیدا میکند.

R13 59

 بهترین نمونه ویلا شهرکی

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up