• شناسه خبر : 66532
  • تاریخ انتشار : 16 تیر 1401 - 01:01

محمد جعفرزاده در اردبیل گفت: هم اکنون 10 بیمار به دلیل ابتلا به بیمار تب کریمه کنگو در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که…

کریمه کنگو

محمد جعفرزاده در اردبیل گفت: هم اکنون 10 بیمار به دلیل ابتلا به بیمار تب کریمه کنگو در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد بیماری 7 نفر قطعی شده و 3 بیمار نیز محتمل به ابتلا است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: این بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که با شروع فصل گرما شیوع آن نیز از طریق دام، خون و ترشحات حیوان آلوده به انسان منتقل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عید سعید قربان در پیش رو است و شهروندان در خرید گوشت در این ایام باید بیش از پیش دقت نظر داشته باشند، یادآور شد: خرید گوشت را از قضابی های معتبر انجام دهید و از ذبح دام بدون تائید نظارت دامپزشکی جدا خودداری کنید.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: خطر شیوع بیماری کریمه کنگو جدی است و این روزها شاهد افزایش مبتلا این بیماری در استان هستیم.

وی اعلام داشت: از مصرف گوشت های تازه خودداری کنید و حداقل 48 ساعت گوشت را در دمای 2 تا 4 درجه زیر صفر در یخچال نگهداری شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: شهروندان اگر در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی شامل تب، لرز، آبریزش از بینی، درد بدن و یا مشاهده خونریزی غیر عادی هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up