• شناسه خبر : 66805
  • تاریخ انتشار : 30 تیر 1401 - 03:24

فاطمه روح نواز

شورابیل
حادثه غم انگیز و دردناک فوت کودک در شهربازی شورابیل حاوی این پیام هشدارآمیز است که مدیریت شهری در اردبیل همچنان از ضعف مفرط در اداره امور شهر رنج می برد و نیازمند نظارت هر چه بیشتر و بهتر است.
طبق قانون مهم ترین کار ویژه شورای اسلامی شهر، شان نظارتی این نهاد یعنی کنترل و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها‌ست و قدرمسلم ابعاد آن (نظارت پیشینی و پسینی) چه بسا می تواند در بهبود عملکرد شهرداری به عنوان مجری اثربخش بوده و مانعی برای تحمیل خسارت بیشتر بر شهر و شهروندان باشد.

ضعف در مدیریت زباله های شهری بالاخص در محلات کم برخوردار، سیستم حمل و نقل عمومی، کنترل ناموفق کرایه تاکسی ها، ضعف نظارتی بر بهره کشی پیمانکاران از کارگران خدمات شهری و مواردی از این قبیل از جمله مصادیق بارز کارنامه شهرداری اردبیل در دوره جدید است که در ماجرای برف دیماه سال گذشته به اوج رسید به طوری که بهروز اسکندرپورعضو شورای شهر اردبیل به جای شهردار مجبور به عذرخواهی از مردم شد.

محمود صفری که در آستانه یکسالگی تصدی مسئولیت در شهرداری اردبیل است پس از کسب اعتماد شورای شهر گفته بود که شهرداری نه جای سیاسی کاری بلکه محل کار و تلاش است اما آنچه که امروز آزاردهنده است این که در مدیریت شهری اردبیل گویی اصل بر پاسخگویی نیست و مدیران عادت دارند تا با اظهارنظرهای غیرحرفه ای و غیرمسئولانه موجب خشم و عصبانیت مردم شوند.

النهایه؛ مردم اردبیل از نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر مطالبه جدی دارد تا علاوه برارتقای نظارتی بر مدیریت شهری به عنوان یک وظیفه قانونی، شهرداری را مکلف کند تا زبان پاسخگویی را توام با خدمتگزاری و همراه با شهروندان تنظیم کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up