• شناسه خبر : 24977
  • تاریخ انتشار : 31 فروردین 1399 - 03:03

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: محورهای مواصلاتی اردبیل با بکارگیری ۲ هزار و ۸۵۰ تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده است.

 

آسفالت

 

ماشالله بهزاد با بیان اینکه راهداران دیار سبلان در سال گذشته بیش از ۵۲ هزار متر از طول محور اردبیل -نمین و اردبیل -سرعین را درزگیری مکانیکی انجام داده اند گفت: با استفاده از آسفالت سرد و گرم ۳ کیلومتر از محور اردبیل – مغان، ۸ کیلومتر از محور اردبیل- نمین، ۲ کیلومتر از محور اردبیل -مغان و ۴ هزار و ۲۰۰ متر از محور اردبیل -نمین توسط راهداران در سال ۹۸ روکش آسفالت و لکه گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یادشده راهداران زحمتکش شهرستان اردبیل ۵۰ کیلومتر از جاده اردبیل -مغان و اردبیل -خلخال که به مرور زمان به صورت شیار ماهی درآمده بود را با استفاده از آسفالت گرم ترمیم و مرمت کرده اند گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۷ کیلومتر از راه روستا‌های شیخ احمد، معصوم آباد، خلیل آباد اوریق و حور روکش آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تثبیت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی گندیمیشن و خیارک را با تراشه آسفالت یادآور شد و اظهار کرد: ۵۰۰ متر از راه روستایی سردابه و قوتورسویی که از مسیر‌های پرتردد گردشگران و مسافران می‌باشد نیز توسط راهداران زحمتکش روکش آسفالت شده است.

بهزاد در راستای ارتقای ضریب ایمنی جاده و بهسازی راه‌های روستایی از ۹۵۰ کیلومتر شانه زنی و تسطیح در حریم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اردبیل خبرداد و تصریح کرد: راهداران پرتلاش این شهرستان ۷۵ کیلومتر از افتادگی شانه در محل‌های پرخطر را اصلاح و ۱۵۰ کیلومتر حاشیه جاده‌ها را از نخاله ساختمانی پاکسازی کرده اند.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی از ماموریت‌های مهم راهداران است افزود: با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل از ۳۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز‌های غیر مجاز جلوگیری بعمل آمده، با حکم قضایی ۱۶۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و بیش از ۵۵۰ مورد نیز تذکر شفاهی به متخلفان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل نصب ۵۵۰ عدد استوانه ایمنی برای آشکارسازی نقاط پرخطر، نصب ۱۰۰ کیلومتر سرعت گیر پلاستیکی، نصب ۳ هزار بازتاب چشم گربه‌ای در مناطق حادثه خیز، رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ مورد پایه تابلو در راه‌های اصلی و نصب بیش از ۶۰۰ عدد تابلو مسیر و جان پناه را از اقدامات مهم راهداران در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: راهداران پرتلاش شهرستان اردبیل هزارو ۶۰۰ عدد از گاردریل‌ها را ترمیم و بازسازی کرده و ۴۰ کیلومتر از چراغ‌های روشنایی اردبیل -نمین و سرعین نیز توسط پیمانکاران نگهداری و تجهیز شده اند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up