• شناسه خبر : 29478
  • تاریخ انتشار : 07 تیر 1399 - 04:17

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از مسئولین درخواست داریم زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری فراهم و تسهیل شود.

کشاورزیخلیل نیکشاد با اشاره به اهمیت عنصر حیاتی آب و لزوم استفاده بهینه از آن و جلوگیری از هدر رفت آن در مزارع کشاورزی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در راستای جلوگیری از هدر رفت آب ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان در سال جاری به سیستم‌های آبیاری نوین می‌شود.

وی تجهیز مزارع به سیستم آبیاری نوین را در افزایش بهره وری محصولات کشاورزی مؤثر دانست و افزود: با تجهیز و تکمیل طرح‌های آبیاری شاهد افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان خواهیم شد و زمینه ایجاد رغبت جوانان به کشاورزی فراهم شده و آمار اشتغال نیز بالا خواهد رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ضرورت توجه مسئولین و بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش صنایع تولیدی عنوان کرد: متأسفانه کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری در بحث محصولات کشاورزی باعث شده تا همه ساله شاهد دور ریزی محصولات ارزشمند کشاورزی باشیم و در این راستا از مسئولین درخواست داریم زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری از سوی مسئولین فراهم و تسهیل شود.

نیکشاد کمبود صنایع تبدیلی را باعث دورریزی حجم بالایی از محصول سیر در سال گذشته عنوان کرد و افزود: با راه اندازی واحدهای راکد صنایع تبدیلی و احداث واحدهای جدید می‌توان از هدر رفت محصولات جلوگیری کرده و برای صادرات محصولات و ارزش افزوده گام‌های مؤثری برداشت.

وی از صدور مجوز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در تلاشیم با حمایت سرمایه‌گذارانی مستعد از هدر رفت و خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرده و اقتصاد این حوزه را رونق بخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ابراز خرسندی از رتبه و جایگاه مناسب استان در زمینه گسترش کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: راه اندازی ۱۶۰۰ هکتار گلخانه جزو چشم انداز و اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی است که طبق برآوردهای انجام شده ۳۵۰ هکتار از گلخانه‌ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

نیکشاد توسعه کشت گلخانه‌ای را در اشتغالزایی جوانان و نیروهای تحصیل کرده تأثیر گذار دانست و تصریح کرد: با ارتقای سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سال جاری بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول تولید خواهد شد که گامی بسیار مهم در راستای جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up