• شناسه خبر : 35458
  • تاریخ انتشار : 13 شهریور 1399 - 06:20

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: تعداد متوفیان در تصادفات جاده‌ای اردبیل ۴ درصد افزایش یافت.

تصادف

 

سرهنگ سیدمحمد صفوی خبرنگاران با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی استان اظهار داشت: طبق آمار در پنج ماه امسال در بحث متوفیان در تصادفات جاده‌ای ۴ درصد افزایش داشته ولی در این مدت مجموع تصادفات جاده‌ای اعم از فوتی، جرحی و خسارتی در استان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: براساس آمارهای بدست آمده خروج از جاده و واژگونی ۴۱ درصد، انحراف و تجاوز به چپ ۱۶ درصد تخلفات حادثه‌ساز را در پنج ماه امسال به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه بخشندگی در جاده های استان وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه و ۶۷۵ کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد عمده دلیل تصادفات رانندگی انحراف و تجاوز به چپ رانندگان است و لذا کوچکترین بی احتیاطی منجر به مرگ می شود.

صفوی با بیان اینکه راه‌های اردبیل با مشکلاتی از قبیل ضعف در ایمن سازی و آشکار سازی مواجه است، تصریح کرد: رانندگان به توصیه‌های ترافیکی پلیس توجه ویژه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی تلقی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی افزود: پلیس در قبال برخورد با سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و عدم استفاده از کمربند توسط رانندگان و سرنشینان خودروها هیچ گونه اغماض و گذشتی ندارد چرا حفظ سلامت مردم جزو خطوط قرمز و اولویت‌های کاری پلیس راه است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up