• شناسه خبر : 37088
  • تاریخ انتشار : 09 مهر 1399 - 01:38

شهردار اردبیل گفت: در کنار تعیین مکان‌های موقت بدون اخذ هزینه برای مشاغل خانگی، توزیع تولیدات واحدهای کوچک و مشاغل خانگی، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و بازارهای روز در مناطق مختلف شهر برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و توسعه مشاغل خانگی به خصوص در حوزه بانوان در راستای حمایت و بهبود کسب و کار انجام می‌شود.

حمید لطف اللهیان

حمید لطف اللهیان با اشاره به آیین‌نامه اجرایی ماده(۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک، اظهار کرد: در مدیریت شهری به جهت توسعه اقتصادی شهر در کنار این قانون تمهیدات موثری انجام می‌دهد و صدور پروانه‌های واحدهای کسب و کار در سطح شهر و در کنار آن ارائه بسته‌های تشویقی برای درخواست‌کنندگان پروانه کسب و کار بالاخص کسب و کارهای کوچک از جمله اقدامات در این راستا است.

وی افزود: تخفیف در صدور پروانه و هزینه‌های صدور مجوز  یکی از بسته‌های تشویقی است و نکته دیگر که برای بهبود کسب و کار در شهر انجام می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای کسب و کار بوده و تعیین مکان‌های موقت بدون اخذ هزینه برای مشاغل خانگی، توزیع تولیدات واحدهای کوچک و مشاغل خانگی و در کنار آن برپایی نمایشگاه‌های فصلی و بازارهای روز در مناطق مختلف شهر برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و توسعه مشاغل خانگی به خصوص در حوزه بانوان بوده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: قدم سومی که در این راستا برداشته شده همکاری با ادارات و نهادهای متولی امر همانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کار و رفاه اجتماعی و … بوده و مدیریت شهری در تعیین مکان‌ها و صدور مجوزهای ساخت و ساز، اقدام ارائه بسته‌های تشویقی در مناسبت‌های مختلف همانند هفته دولت، هفته دفاع مقدس، ایام الله دهه فجر و … می‌کند و برخی از مشاغل خانگی و فرهنگی نیز در طول ایام سال ادامه دارد.

لطف‌اللهیان گفت: در قدم چهارم با صدور پروانه‌های کسب و کار، شهرداری اقدام به توسعه عمرانی منطقه بدون اخذ هزینه‌های اضافی اعم از آسفالت ریزی، بهبود عبور و مرور شهری، دفع آب‌های سطحی و … می‌کند و در نهایت نیز تعیین حمل و نقل عمومی و تثبیت آن برای صاحبان کسب‌و‌کار انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: اما در کنار آن سایر اقدامات مدیریت شهری نیز به‌صورت غیر مستقیم در توسعه اقتصادی میسر خواهد بود و اساسا اقداماتی که انجام داده می‌شود در کنار آنکه نمود ظاهری این اقدامات مسائل عمرانی بوده و اما در توسعه اقتصادی نیز موثر است و مقدمه‌ای برای زیرساخت‌های اجتماعی است.

شهردار اردبیل گفت: در کنار تعیین مکان‌های موقت بدون اخذ هزینه برای مشاغل خانگی، توزیع تولیدات واحدهای کوچک و مشاغل خانگی، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و بازارهای روز در مناطق مختلف شهر برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و توسعه مشاغل خانگی به خصوص در حوزه بانوان در راستای حمایت و بهبود کسب و کار انجام می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: به عنوان مثال توسعه عمرانی مجموعه گردشگری شورابیل در طی‌ سال‌های اخیر سبب ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت واحدهای کسب و کار کوچک شده و این واحدها نسبت به عرضه خدمات گردشگری، فرهنگی اقدام می‌کنند و در کنار آن بستر برای نمایشگاه‌های فصلی و فروشگاه‌های هفتگی و فصلی انجام می‌گیرد و از این رو توسعه عمرانی منجر به توسعه اقتصادی نیز می‌شود.

تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و فروشندگان کم سرمایه در هر سال می‌توانند به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از امکانات بازارهای مصرف پیش بینی شده با عقد اجاره با شهرداری‌ها و حداکثر به مدت دو ماه (به صورت متوالی) در سال استفاده نمایند.

براساس ماده ۱۶، سامانه اطلاعات مربوط به متقاضیان و استفاده‌کنندگان از امکانات بازارهای مصرف، باید توسط شهرداری‌ها راه اندازی شده و اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های ذیربط و عموم مردم قرار گیرد و مکان‌های یاد شده صرفاً برای عرضه کالا و محصولات تولید داخل بوده و استفاده از مکان‌های مذکور برای هرگونه فعالیت و بهره برداری دیگر ممنوع است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up