• شناسه خبر : 41856
  • تاریخ انتشار : 06 آذر 1399 - 11:07

حسین افسانه گفت: ما حق نداریم از منابع و درآمد مردمی در شهرداری، بذل و بخشش نابجا داشته و یا در این زمینه بی‌مهابا به مجموعه‌ها و نهادها کمک نابجا داشته باشیم.

حسین افسانه

حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بانک شهر باید از بابت راه اندازی باجه‌های سیاری که در میدان جهاد و خیابان فلسطین اردبیل دارد، خدمات رسانی مطلوبی کرده و میزان اجاره و قرارداد خود را نیر مشخص کند.

حق نداریم بی‌مهابا به نهادها کمک نابجا داشته باشیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل به موضوع بخشودگی عوارض واحد ساختمانی بنیاد نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت:‌ اگر از محل ماده ۱۷ سقف پرداختی پر شده است، باید محل کمک شهرداری به این مجموعه مشخص شود تا یک فرصت مناسب در پشتیبانی از این مجموعه‌ها شکل بگیرد.

افسانه افزود: ما باید به شکل ضابطه‌مند منابع ماده ۱۷ را هزینه کنیم که به نظر می‌رسد با گذشت هشت ماه از سال بخش عمده‌ای از منابع ماده ۱۷ هزینه شده و ضرورت دارد توقعات خودمان را در کمک به مجموعه‌های خیریه و نهادهای دیگر پایین بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شهرداری به یک مجموعه کمک‌رسان برای نهادها و انجمن‌ها و مؤسسات خیریه تبدیل شده در حالی که قرار است این مجموعه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جلب کمک‌های آنها بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

فلسفه یک مجموعه خیریه این است که از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند نه شهرداری

افسانه اضافه کرد:‌ قرار نیست شهرداری اردبیل خزانه خود را به روی چنین مجموعه‌هایی به شکل کامل باز کند تا به هر اندازه که بخواهند از منابع مردم استفاده کنند بلکه ضرورت دارد با دقت و وسواس در هزینه‌کرد منابع ماده ۱۷ اقدام کنیم تا زمینه کمک مؤثر و پشتیبانی حقیقی فراهم آید.

وی ادامه داد: شهرداری اردبیل در حال حاضر با هزاران مشکل در تأمین اعتبارات و منابع مورد نیاز برای پرداخت بدهی پیمانکاران و حقوق پرسنل روبه‌روست که در چنین شرایطی سخت است که بتوان بذل و بخششی را از درآمدهای مردمی انجام داد.

افسانه در ادامه بیان کرد: در هر جلسه نامه‌های متعددی از مؤسسات، نهادها و مجموعه‌های خیریه به شورا ارسال می‌شود تا شهرداری کمکی را به این مجموعه‌ها داشته باشند در حالی که ما توان کمک فراگیر به این مجموعه‌ها را نداریم و فلسفه یک مجموعه خیریه بر این است تا از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در اداره امور استفاده کند.

وی اظهار کرد: قرار نیست ما از جیب مردم برای این مؤسسات تأمین اعتبار کنیم بلکه شایسته است این نهادهای مردمی و خیریه بیشترین منابع خود را از کمک‌ها و همراهی مردم دریافت کنند.

پرداخت کمک به یک نهاد غیر دولتی جایز نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با اعلام مخالفت با درخواست ۳۰۰ میلیونی ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: ما به روش ستاد بازسازی عتبات عالیات ایراد و اشکال وارد می‌دانیم چرا که از اول قرار بود این ستاد فعالیت خود را که اغلب معنوی است، با جلب کمک‌های مردمی و مردم حسینی اردبیل به انجام برساند.

افسانه گفت:‌ فلسفه شکل‌گیری ستاد عتبات عالیات در شهرهای مختلف بر این است تا علاقمندان به زیارت کربلا و قبر شریف ائمه اطهار (ع) کمک‌های خود را از راه دور برای بازسازی عتبات عالیات پرداخت کنند وگر نه پرداخت منابع از محل شهرداری که یک نهاد غیردولتی محسوب می‌شود، به هیچ وجه جایز نیست.

وی افزود: شهرداری به حد وسع و توان خود به این ستاد کمک کرده به طوریکه در حال حاضر یک دستگاه خودرو با راننده در اختیار ستاد عتبات عالیات است و به اشکال مختلف نیز به این مجموعه کمک‌هایی را انجام دادیم.

پارک علم و فناوری هم از شهرداری کمک مالی می خواهد

افسانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما پیشنهاداتی را به ستاد عتبات عالیات در جمع‌آوری کمک‌های مردمی ارائه کردیم که امیدواریم با عمل به این راه و رسم درست به اندازه کافی این مجموعه‌ها پشتیبانی و کمک واقعی را دریافت کنند.

وی به درخواست مجمع خیرین حامی پارک علم و فناوری از شورا و شهرداری در جلب کمک ۴۰۰ میلیون ریالی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه علم و فناوری باید دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی به چنین گروه‌هایی کمک کنند وگر نه شهرداری با هزاران گرفتاری نمی‌تواند در خدمت مجموعه خیرین حامی پارک علم و فناوری باشد.

افسانه اظهار کرد: البته بهتر است مسئولان و متولیان این مجمع با حضور در شورای شهر نحوه فعالیت خود را ارائه کنند تا با توجه به این شرایط در حد وسع و توان کمک کنیم که البته کمک شهرداری نمی‌تواند چندان گره‌گشا باشد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود خود مجموعه‌های خیریه از ظرفیت‌های مختلف و منابع پایدار درآمدی استفاده کرده و کارها را به پیش ببرند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up