• شناسه خبر : 45989
  • تاریخ انتشار : 25 دی 1399 - 08:20

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حل مشکلات حاشیه‌نشینی به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه اجرای طرح احداث کمربند سبز در دستور کار است.

ناصر عتباتی

ناصر عتباتی امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: حل مشکلات حاشیه‌نشینی و برنامه‌ریزی در راستای صیانت از اراضی ملی و نیز رشد بی‌رویه ساخت و ساز غیرمجاز شهری به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه اجرای طرح احداث کمربند سبز با هدف کاهش حاشیه‌نشینی در دستور کار است.

وی با اشاره به این که به دنبال کاهش تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز و سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم، بیان کرد: صیانت از اراضی ملی و برخورد با مشکلات در ساخت و ساز باید در دستور کار شهرداری اردبیل باشد تا نسبت به جلوگیری از گسترش ساخت و ساز در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌ها اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: مراقبت و کنترل آسیب‌های اجتماعی نباید در توسعه بی‌رویه شهرها تأثیرگذار باشد چرا که این موضوع شرایط را به وضعیتی می‌رساند که با افزایش معضلات مواجه می‌شویم و باید برخورد با متخلفان بدون اغماض و مماشات ادامه داشته باشد.

عتباتی اظهار کرد: در راستای ساماندهی کارها نیازمند اجرای قانون حدنگار هستیم و در این زمینه ثبت اسناد تک برگی برای اراضی دولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا امکان سوءاستفاده در این راستا به حدأقل برسد و مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

وی تصریح کرد: اراضی ملی زمینه‌ساز تثبیت مالکیت هستند و در این زمینه برخورد با سودجویان از همان وهله نخست بسیار بهتر و نتیجه‌بخش‌تر از بعد آن است که به همین منظور انتظار می‌رود همکاری‌های لازم در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up