• شناسه خبر : 46489
  • تاریخ انتشار : 02 بهمن 1399 - 11:04

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری موظف شد تا احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک را در شهر اردبیل به جد پیگیری کرده و پیمانکار آن را مشخص کند.

جواد انصاری

جواد انصاری در یک صد و چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: ایام پیروزی انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌های ملت ایران در سنگر مبارزه با رژیم ستمشاهی و برقراری حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که امروز عزتمندانه در این کشور زندگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پاسداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که عمدتا در فضای مجازی برگزار می‌شود باید شکل شایسته و آبرومند داشته باشد تا همه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی از دیدن آن به حیرت و تعجب بیفتند.

رئیس شورای شهر اردبیل به طرح انتخاب شهروند نمونه اشاره کرد و گفت:‌ این طرح دو سال پیش از طرف اعضای شورای شهر به شهرداری ارائه شد تا آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات آن تدوین، تنظیم و ارائه شود.

انصاری افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر این لایحه که از سوی شهرداری احصا شده بود، مورد بررسی قرار گرفت که هدف آن شناسایی، معرفی و برجسته‌سازی شهروندان قانون‌مدار در صیانت از حقوق شهروندی و همچنین کمک به ارتقا مادی و معنوی شهر است تا یک شرایط مطلوبی را در شهر اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم به سرعت آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح و همچنین نحوه انتخاب شهروند نمونه مشخص و اعلام شود تا زمینه انتخاب شهروند نمونه در هر سال مهیا شده و در این زمینه اقدامات عملیاتی به انجام برسد.

انصاری به لایحه شهرداری در مورد پارکینگ درخشان و انجام تعهدات شهرداری اضافه کرد: با بررسی انجام شده، مقرر شد تا سرمایه‌گذار این پروژه مورد حمایت قرار گرفته و پروژه نیز تا روزهای آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی در ادامه بیان کرد: این پروژه مشارکتی که در هسته مرکزی شهر اجرایی شده شامل مجموعه‌ پارکینگ و خدماتی است که قطعا سود و ثمره اجرای این پروژه را شهروندان خواهند برد.

انصاری ضرورت تجهیز و نوسازی وسایل شهر بازی شورابیل را یادآور شد و ادامه داد: با مشارکت سرمایه‌گذار و به شکل BOO قرار است این پروژه مشارکتی به انجام برسد تا نوسازی و تجهیز شهر بازی را در شورابیل شاهد باشیم.

وی ضرورت آموزش پرسنل اجرائیات را در برخورد مناسب با شهروندان یادآور شد و اظهار کرد: قرار شد شهرداری برنامه‌های آموزشی را برای نیروهای اجرائیات در نحوه درست برخورد با شهروندان و حتی متخلفان انجام داده و به نوعی روند کار را به پیش ببرد.

رئیس شورای شهر اردبیل به ابطال دو پروژه مشارکتی شامل زیپ‌لاین و دوچرخه هوایی و مرکز کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: با تاکید اعضای شورای شهر، شهرداری موظف شد تا پروژه جایگزین را برای احداث مرکز کنترل ترافیک معرفی کرده و به نوعی در اولین فرصت نسبت به راه‌اندازی و تجهیز این مرکز اقدامات ضروری را انجام دهد.

انصاری تصریح کرد: شورای شهر در دور پنجم تمام تلاش و تمرکز خود را بر راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک گذاشته و ضرورت این کار در کاهش بار ترافیکی و ساماندهی این حوزه بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up