• شناسه خبر : 46495
  • تاریخ انتشار : 02 بهمن 1399 - 03:54

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: پروژه پارکینگ درخشان نه تنها پیمانکاری نیست بلکه مشارکتی می‌باشد و در شلوغ‌ترین نقطه شهر احداث شده و می‌تواند به کاهش بار ترافیکی کمک کند.

یعقوب عزیززاده

به گزارش شهرخوان، رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: سرمایه‌گذار پارکینگ درخشان را نباید با بی‌مهری دلسرد کرده و یا زمینه نارضایتی او را از اقدام مناسب احداث پارکینگ فراهم کنیم.

یعقوب عزیززاده در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: پروژه مشارکتی پارکینگ درخشان که با انتخاب سرمایه‌گذار از سال ۹۲ شروع شده قرار بود در مدت سه سال اجرایی شود اما شهرداری به تعهدات خود در آزادسازی واحدهای تجاری اطراف این مجموعه اقدام نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: در یک متمم قرارداد در مدت ۱۸ ماه مقرر شد تا سرمایه‌گذار خود نسبت به آزادسازی این واحدها اقدام کند که طبق قرارداد اولیه مبلغ آن ۷۰۰ هزار تومان بود که با افزایش قیمت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذار مدعی است هر متر مربع را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرده و ساخته است.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل افزود: در شورای عالی سرمایه‌گذاری با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان موافقت شد تا این رقم برای کمک به سرمایه‌گذار پرداخت شود.

وی بیان کرد: ما امروز برای سازنده پارکینگ پروانه رایگان با ۲۵ درصد تجاری می‌دهیم اما چرا معلوم نیست عده‌ای با احداث این پروژه مخالفند و قصد کمک و همراهی سرمایه‌گذار را ندارند.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل ادامه داد: در سال ۹۶ و به دنبال انجام نشدن تعهدات توسط شهرداری خود سرمایه‌گذار تصمیم بر اجرای واحدهای تجاری و تالار گرفته و ضرورت دارد ما هزینه آن را پرداخت کنیم.

عزیززاده تصریح کرد: ما نیز روی حق و حقوق مردم و حمایت از مجموعه شهرداری حساس هستیم ولی در نقطه مقابل باید حق و حقوق سرمایه‌گذار نیز مورد صیانت قرار گیرد.

پارکینگ

 

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل به آمادگی سرمایه‌گذار پروژه شهربازی شورابیل اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی دو دستگاه تجهیزات شهربازی به صورت BOO قرار شد به قیمت ۴۵ میلیون تومان در سال اول این واگذاری انجام شود.

عزیززاده با انتقاد از برخورد نامناسب برخی از ماموران اجرائیات خاطرنشان کرد: دیگر زمان اهانت و توهین و ضرب و شتم در برخورد با تخلفات ساختمانی و یا جمع کردن بساط دستفروشان نیست بلکه بهتر است شهرداری با آموزش ماموران اجرائیات آنها را با حسن سلوک آشنا کنند.

وی به ابطال دو پروژه سرمایه‌گذاری اعم از زیپ لاین و دوچرخه هوایی و تجهیز مرکز کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر تاکید کردند تا سرمایه‌گذار جایگزین برای مرکز کنترل ترافیک انتخاب شود تا این مرکز به سرانجام برسد.

مشارکت کننده مرکز کنترل ترافیک اردبیل کنار کشید

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل افزود: قرار بود شرکتی متعلق به نیروی انتظامی با تامین ۵۰ درصد اعتبارات دولتی احداث مرکز کنترل ترافیک اردبیل را انجام دهد که به دلیل افزایش قیمت در یک سال اخیر توان این کار را نداشته و از ادامه همکاری منصرف شده است.

وی در مورد چگونگی انتخاب شهروند نمونه و خروجی این کار در ارتقای مشارکت شهروندان و آموزش آنها در حوزه‌های مختلف گفت: چگونگی انتخاب شهروند نمونه و پروسه آن باید به صورت دقیق مشخص شود تا همه ساله بدون تبعیض و با یک کار کارشناسی شهروند نمونه انتخاب شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up