• شناسه خبر : 63206
  • تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 - 01:22

شهردار اردبیل در مراسم تحویل بودجه سال ۱۴۰۱؛

بودجه شهرداری اردبیل 47 درصد رشد دارد

محمود صفر با اشاره به اینکه ۴۷ درصد افزایش بودجه شهرداری اردبیل داشته ایم، گفت: برای سال 1401، بودجه 1400 میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

محمود صفری:  بودجه شهرداری اردبیل 47 درصد رشد دارد

گزارش مراسم بودجه شهرداری اردبیل


به گزارش شهرخوان؛ محمود صفری در مراسم تحویل بودجه شهرداری اردبیل گفت: در بودجه سال آینده ۵۲۴ میلیارد تومان عوارض پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در شهر اردبیل داریم ، گفت: ۷ سال است که اکثر پروژه های مشارکتی راکد مانده اند اما با پیگری و تلاش عوامل شهرداری تعدادی از این پروژه ها مجددا شروع بکار کرده اند.

شهردار اردبیل ادامه داد: در حوزه مشارکت ها هم ۱۰۷ درصد رشد در نظر گرفته شده است

صفری در ادامه گفت: در بودجه شهرداری اردبیل برای مصارف جاری شهرداری ۵ درصد کاهش خواهیم داشت تاکید کرد: ۵۴۷ میلیارد تومان از بودجه شهرداری در سال 1401 صرف هزینه جاری می شود.

وی با اشاره به اینکه تصویب بودجه از شما، کار از ما، ادامه داد: ۸۵۳ میلیارد تومان هم در حوزه عمرانی پیش بینی شده که افزایش ۵ درصدی را نشان می دهد.

سرانه فضای سبز به ۸ متر می رسانیم

شهردار اردبیل گریزی هم به موضوعات فضای سبز کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های شده قرار است سرانه توسعه فضای سبز در سال آینده به ۸ متر برسد.

وی گفت: در بودجه شهرداری اردبیل برای توسعه فضای سبز در دو منطقه اردبیل از جمله میراشرف پارک ۶ هکتاری در نظر گرفته شده است تا توسعه متوازن رعایت گردد.

شهردار اردبیل به ورودی های شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: ورودی شهر در شان شهر گردشگری اردبیل نیست و بر همین اساس با طراحی های صورت گرفته قرار است از سمت مغان طرحی با رویکرد مذهبی اجرا شود.

پل قدس را بصورت آزمایشی افتتاح کردیم

شهردار اردبیل در مورد پل های در دست احداث هم گفت:  پل قدس را سه ماهه اول سال آینده تحویل می دهیم و پل جام جم بعد از آسفالت تا عید افتتاح می شود، پل نیایش هم پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و قرار است تا شهریور ماه افتتاح شود.

۵۰۰ میلیارد بدهی داشتیم

محمود صفری در ادامه مراسم تحویل بودجه با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد بدهی پل قدس را پرداخت کرده و فقط ۱.۵ میلیارد بدهی داریم. گفت: یک سوم کل بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری پرداخت شده است.

وی گفت: از ۵۰۰ میلیارد بدهی فقط ۱۱۰ میلیارد به تامین اجتماعی بدهی داشتیم که با اقساط بندی آن را پرداخت می کنیم.

در ۱۲ سال گذشته هیچگونه ماشین آلاتی برای شهرداری خریداری نشده بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اردبیل تنها شهری است که مانیتورینگ کنترل ترافیک ندارد، گفت: قرار است با همکاری دانشگاه شریف در ۶ ماه راه اندازی کنیم.

فاضلاب اردبیل جوابگو نیست

شهردار اردبیل ادامه داد: فاضلاب شهری اردبیل برای ۱۵۰ هزار نفر طراحی شده است، ولی هم اکنون برای ۳۰۰ هزار نفر استفاده می کنند و جوابگوی جمعیت ۵۰۰ هزار نفر نیست.

محمود صفری با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته هیچگونه ماشین آلات برف روبی خریداری نشده است، گفت: با مجوز شورا ۱۷ دستگاه خریداری شد که قسمتی را قبل از عید و مابقی را بعد از عید تحویل میگیریم.

از ۲۴۱ ایثارگران وزارت کشور ۸۰ نفر را تایید کرده است.

سهم ارزش افزوده از مالیات ۵۰۰ میلیارد است که متاسفانه فقط ۵ میلیارد تومان عاید می شود.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up