• شناسه خبر : 6484
  • تاریخ انتشار : 07 خرداد 1398 - 11:32

عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی 77خانه مسکونی روستای مصطفالوی شهرستان خلخال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

بافت فرسوده

به گزارش شهرخوان، روستای مصطفالو در بخش مرکزی شهرستان خلخال و در 25کیلومتری مرکز شهرستان خلخال قرار دارد. با ورود به این روستا اولین چیزی که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند خانه‌های خشتی و نیمه تخریب شده‌ای است که اهالی آن قادر به ترمیم نیستند.

این روستا با تعداد 121خانوار و 477نفر جمعیت در شمال شهرستان خلخال قرار داشته و شغل مردم آن دامداری و کشاورزی است.

اوایل سال‌جاری بود که استاندار اردبیل به همراه مسؤولان استانی و شهرستان با حضور در این روستا و در دیدار با اهالی قول مساعد برای ترمیم و بازسازی خانه‌های قدیمی و تخریب شده آن را داد.

محمد حاتمی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل از آغاز عملیات بازسازی و تقویت 77مسکن در روستای مصطفالو خبر داد و گفت: بازسازی77 مسکن مقاوم برای اهالی این روستا آغاز شد.

وی افزود: وجود خانه‌های خشتی و سنتی و قدیمی و عدم وجود مقاومت آنان در برابر زلزله و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شورای مدیریت بحران شهرستان خلخال و بنیاد مسکن استان اردبیل این روستا در اولویت مقاوم‌سازی قرار داده شد تا همانند روستای ترازوج در بخش مرکزی خلخال به شایسته‌ترین نحو مقاوم‌سازی شود.

بافت فرسوده

رییس بنیاد مسکن خلخال در خصوص هزینه‌های مقاوم‌سازی و بازسازی این واحدها نیز گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران شهرستان خلخال هزینه‌های آواربرداری، نظارت بر اجرای ساختمان‌ها، نقشه‌کشی و اخذ پروانه برای ساخت مسکن جدید اهالی روستای مصطفالو رایگان بوده و ناظران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌صورت رایگان کار نظارت بر اجرای واحد‌ها را برای اهالی انجام می‌دهند.

حاتمی با اشاره به هزینه‌های برآورد شده نیز اظهار داشت: برای 77 مسکن روستایی بیش از 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیریت بحران شهرستان خلخال نیازسنجی و هزینه خواهد شد و انتظار می‌رود اهالی با همکاری و تعامل گسترده با بنیاد مسکن در سرعت بخشی به فرایند بازسازی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا با توجه به محدودیت فصل کار در شهرستان خلخال عملیات ساخت‌وساز تا فصل سرما به‌اتمام برسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهم‌ترین مشکل اهالی این روستا را اخذ تسهیلات و وام‌ بانکی دانست و گفت: مشکل اخذ وام اهالی نیز با همت شعب بانک ملی شهرستان خلخال و برخی بانک‌های عامل حل شد.

با آغاز عملیات ساخت و ساز در روستای مصطفالو بارقه امید در دل روستائیان در فصل بهار روشن شده و انتظار دارند که مسؤولان تافصل سرما این واحد‌ها را تحویل دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up