• شناسه خبر : 65001
  • تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1401 - 12:47

عضو شورای شهر اردبیل گفت: ایده های خلاقانه برای طراحی المان ها استقبال می شود

حبیب فتحی: ایده های خلاقانه برای طراحی المان استقبال می شود

طراحی المان چهره علمي و عرفاني اردبيل در حال انجام است

صادق پارسا

حبيب فتحي در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با اشاره به مصوبه شورا مبني بر طراحي المان مقدس اردبيلي براي نصب در ورودي نيار اظهار كرد: با مشورت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و استفاده از نظرات كارشناسان، متخصصان و هنرمندان طراحي و ساخت المان چهره علمي و عرفاني اردبيل آيت‌الله مقدس اردبيلي در حال انجام است.

وي تصريح كرد: تلاش ما بر اين است تا چنين المان هايي را به شكلي طراحي و اجرا كنيم كه نسل هاي آينده از اين آثار به عنوان آثار فاخر و ارزشمند ياد كنند و شايستگي‌هاي استان اردبيل بيشتر معرفي شود.

رئيس كميسيون زیباسازی و محیط شهری شوراي شهر اردبيل به شخصيت ممتاز مقدس اردبيلي اشاره كرد و گفت: اين عالم بزرگوار اهل نيار بوده و سعي كرديم تا در شأن اين شخصيت وارسته المان و تنديسي را آماده كنيم تا با جانمايي مناسب در سال‌جاري نصب و از آن رونمايي شود.

فتحي حساسيت اجراي اين پروژه را با توجه به انتظار اهالي يادآور شد و افزود: با توجه به اينكه چندان تصاويري از اين شخصيت وارسته در گنجينه آثار استان وجود نداشت، ما سعي كرديم با جمع‌آوري اطلاعات و استفاده از نظرات نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل براي اين شخصيت الماني شايسته آماده كنيم تا در زمان مناسب شاهد رونمايي از آن باشيم.

رسالت شهرداري تنها كارهاي عمراني و خدماتي نيست

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: رسالت شهرداري تنها كارهاي عمراني و خدماتي نيست بلكه يكي از رسالت هاي عظيم شهرداري در حوزه فرهنگ، زيباسازي و توجه به يادمان ها و المان هاي شهري است كه قطعا از ظرفيت هنرمندان و ايده‌ها و پيشنهادات آنها در اين حوزه استفاده مي‌كنيم.

فتحي اضافه كرد: شورا خانه هنرمندان است و ما از آنها دعوت مي كنيم تا پيشنهادات خود را در اين حوزه به شهرداري و شوراي شهر ارائه كنند تا ما بتوانيم بهترين المان ها را در شهر اردبيل راه اندازي كنيم.

وي به پيشنهاد تمديد قرارداد يك ساله شهرداري اردبيل با بهره بردار تابلوي سه وجهي چهارراه حافظ بيان كرد: به رغم پيشنهاد تمديد قرارداد به مدت يك سال با اين پيمانكار وي چندان رغبتي به اين كار نشان نداد و خواستار تمديد 2 ساله شد كه ما نتوانستيم در شورا نظر مساعدي را در اين زمينه جلب كنيم.

عضو شوراي شهر اردبيل در ادامه سخنان خود اظهار كرد:‌ ما انتظار داريم تا با واگذاري تابلوهاي تبليغاتي و ساماندهي آنها بر اساس اولويت كاري شوراي ششم انجام شود كه البته اين كار از شوراي پنجم شروع شده و انتظار مي رود به صورت شايسته شاهد سر و سامان پيدا كردن تابلوهاي تبليغاتي و سيما و منظر شهري باشيم.

فتحی به افزايش مبلغ واگذاري تابلوهاي تبليغاتي موجود در سطح شهر که از طریق مزایده به كانون هاي تبليغاتي حائز شرایط واگذار گردیده بود و مبلغی بالغ بر 12 ميليارد و 400 ميليون تومان آورده برای شهرداری اردبيل داشته است اشاره كرد و افزود: با توجه به پایان مهلت قانونی سه ساله برای کانون های آگهی تبلیغاتی و برگزاری مزایده به دیگر تابلوها و افزایش قیمت، اعضاي شورا با تمديد 2 ساله برای تابلو سه وجهي خیابان حافظ مخالفت نمودند و قرار شد شهرداری اردبيل اقدامات لازم در خصوص تعیین تکلیف این تابلو را در سریعترین زمان ممکن به انجام رساند.


المان

از ظرفيت هنرمندان برای طراحی المان استفاده مي‌كنيم



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up