• شناسه خبر : 66399
  • تاریخ انتشار : 08 تیر 1401 - 12:40

عضو شورای شهر اردبیل گفت: شهردار اردبیل در بازگشایی مناطق مختلف شهری تبعیض را کنار گذاشته و با اولویت خیابان داروپخش این کار را انجام دهد.

حبیب فتحی

خبرنگار: حامد قادری

به گزارش شهرخوان؛ حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با انتقاد از اعضای شورای شهر اظهار کرد: اعضا باید به نظر خود در جلسات کمیسیون ها احترام قایل شده و سخنان دوگانه ای را در کمیسیون و صحن علنی شورای شهر مطرح نکنند.

وی به لایحه بازگشایی خیابان پیرشمس الدین با هزینه بیش از 6 میلیارد تومانی اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که ساکنان مناطق سیزده گانه سال هاست از عدم بازگشایی خیابان داروپخش و پل منتهی به این مسیر در عذاب و گرفتاری هستند لزومی ندارد که برای بازگشایی یک کوچه 6 متری شهرداری 6 تا 8 میلیارد تومان هزینه کند.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: بخش عظیمی از اعضای شورای شهر برخاسته از مناطق سیزده گانه و محروم اردبیل هستند و درد مردم این منطقه را درک می کنند در حالی که عده ای نمی خواهند اولویت ها در این بازگشایی مراعات شده و برخلاف اظهارات خود در عمل دنبال چیزهای دیگر هستند.

فتحی با بیان علت بی توجهی به بازگشایی خیابان داروپخش اردبیل به ویژه در محدوده پل داروپخش گفت: شهرداری باید پاسخگوی علت تاخیر و تعلل در بازگشایی این مسیر باشد و در اولین فرصت اجرای ماده 9 و یا توافق در فرآیند بازگشایی را انجام دهد.

وی افزود: نباید مخالفت تعداد کمی از ساکنان این منطقه مبنای تاخیر و تعلل ما در این بازگشایی قرار گیرد در حالی که با دعوت از 5 نفر از ساکنان این مسیر به راحتی می توان با توافق و یا به شکل قانونی این گره را گشوده و مسیر را برای تردد ایمن فراهم کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: با توجه به تردد روزانه بنده از این مسیر اهالی مکرر سوال می کنند که بالاخره چه زمانی این بازگشایی و احداث میدان در این مسیر انجام می شود و ما در پاسخگویی به این همشهریان جز شرمندگی تاکنون هیچ پاسخی نداشتیم.

فتحی ضرورت بررسی لایحه ماده 9 خیابان داروپخش را در جلسه رسمی شورای شهر یادآور شد و بیان کرد: به دور از طرح گزینشی لوایح بهتر است هر چه سریعتر این لایحه در شورا مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تصویب شهرداری اجرای آن را با اولویت انجام دهد.

وی اظهار کرد: از شهرداری عاجزانه درخواست می کنیم تا آزادسازی این مسیر را با اولویت انجام داده و در این زمینه به مطالبه مردم پاسخگو باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up