• شناسه خبر : 69101
  • تاریخ انتشار : 20 آبان 1401 - 12:14

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی باید متحد عمل کرده و از جزیره ای عمل کردن دست برداند، گفت: رویداد اردبیل 2023 نباید صرفا به برگزاری دو یا سه برنامه همراه با موسیقی محدود شود.

علیرضا غریبی: نهادهای فرهنگی از جزیره ای عمل کردن دست بردارند

لزوم معرفی فرهنگ غنی اردبیل در رویداد گردشگری 2023

به گزارش شهرخوان، علیرضا غریبی عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در سومین جلسه هم افزایی دستگاههای فرهنگی استان که با حضور معاون وزیر دادگستری کشور و مدیران کل فرهنگی و اجرایی در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه رویداد گردشگری فرهنگی اکو 2023 یک این فرصت و جهشی عظیم برای معرفی اردبیل در سطح بین المللی است؛ نیاز به تدبیر برنامه های فرهنگی از سوی تمامی نهادهای فرهنگی استان است.

وی گفت: اصلیترین مشکل در اجرای اقدامات شاخص فرهنگی جزیره ای عمل کردن نهادهای فرهنگی و هنری استان است.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: ضروری است در جلسات آتی هم افزایی دستگاههای فرهنگی استان، نقاط ضعف خود را شناسایی و در راستای تقویت این نقاط متحد باهم عمل کنی که مجموعه مدیریت شهری آمادگی خود را برای برگزاری این رویداد اعلام میکند.

اقدامات فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت

علیرضا غریبی با بیان اینکه مقوله فرهنگ موضوعی پیچیده و گسترده است؛افزود: در رابطه شهر و شهرنشینی کالبد شهری مولفه ای است که مستقیما در فرهنگ شهر موثر است. شهرها متاثر از فرهنگ آن شهر شکل می گیرند و فرهنگ نیز بر شهر تاثیرگذار است. بنابراین نمی شود در اقدامات عمرانی فرهنگ را نادیده گرفت.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: برای شورا و شهرداری اردبیل وظایفی در حوزه های مختلف تعیین شده است که اصلی ترین این وظیفه ها پاکیزگی و زیباسازی چهره شهر است که خود این زیبایی و پاکیزگی در فرهنگ شهر موثر می باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل بیان کرد: در حال حاضر اصلی ترین دغدغه ما این است در سال 2023 که اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود قرار است چه چیزی معرفی شود؟آیا هدف از برگزاری این رویداد صرفا معرفی شیخ صفی که برند جهانی است خواهد بود؟ یا اینکه باید بفکر معرفی فرهنگ غنی اردبیل باشیم که این امر نیاز به همفکری دارد.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد در سال گذسته و امسال که ساری و تبریز که پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بودند نتیجه مثبت و مطلوبی از این رویداد نگرفته اند و باید ما از این فرصت استفاده کنیم و برنامه هایی را طراحی و پیش بینی کنیم که مانند دیگر استانها این فرصت را از دست ندهیم.

غریبی گفت: نباید این فرصت هم بمانند برگزاری هفته اردبیل که سالهاست بصورت مستمر برگزار می شود و با برگزاری دو سه تا مراسم همراه با موسیقی زنده جمع بندی میشود اما آنچنان خروجی مثبت ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up