• شناسه خبر : 69524
  • تاریخ انتشار : 13 آذر 1401 - 07:50

رئیس شورای شهر اردبیل از تصویب تقاضای شهردار اردبیل مبنی بر عقد قرارداد پیمان خواهر خواندگی بین اردبیل کربلا و نجف‌اشرف خبر داد.

اردبیل مجددا درخواست خواهر خواندگی کرد

به گزارش شهرخوان، در مورد خواهرخواندگی شهر اردبیل با شهرهای خارجی تاکنون بحث‌های زیادی صورت گرفته و گفت‌وگوهای بسیاری هم انجام شده‌است، اما درنهایت این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و بالطبع، قراردادی هم منعقد نشده‌است.

سال 1400 با هدف گسترش ارتباطات بین‌المللی و مبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با شرق ترکیه، اردبیل میزبان هیات استانی و شهری «ارزروم» شد و بسیاری امیدوار بودند این میزبانی بتواند طلسم خواهرخواندگی دراین استان را بشکند و شاهد امضای نخستین تفاهم‌نامه و قرارداد خواهرخواندگی دراین استان باشیم، اما ظاهرا همه‌چیز آنطور که انتظار می‌رفت انجام نشد و در ادامه دیدارهای دوجانبه مسئولان از دو شهر، هیچ قراردادی به مرحله عقد و انعقاد نرسید.

بیشتر بدانید: آشنایی با مفهوم خواهرخواندگی شهرها

این، تنها موردی نبود که برسر راه اردبیل قرارگرفت تا یکی از شهرهای این استان با یک شهر دیگر جهان که تشابهات فرهنگی دارد، خواهرخوانده شود.

پیش از این یک بار نیز بحث و حرف و حدیث‌هایی درباره خواهرخواندگی با ولگاگراد در روسیه مطرح شد، اما این موضوع نیز درهمین حد باقی ماند و این شهرهم تاکنون خواهرخوانده رسمی اردبیل نشده‌است.

با این همه جواد انصاری امروز با اشاره به اینکه اردبیل با دو شهر کربلا و نجف عراق خواهرخوانده می شود، اظهار کرد: به‌منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها و توسعه مناسبت‌های فرهنگی اجتماعی تجاری، اقتصادی شهر مذهبی اردبیل با کربلا و نجف‌اشرف خواهرخوانده می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که کشور عراق به‌عنوان کشور دوست و قابل اعتماد کشور عزیزمان ایران است و شهر اردبیل نیز ظرفیت‌های مستعدی در زمینه فرهنگی، گردشگری، تاریخی، اقتصادی و … دارد؛ لذا به‌زودی اقدامات لازم برای عقد پیمان خواهرخواندگی از طرف شهرداری اردبیل فراهم خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به علاقه مردم حسینی دارالارشاد اردبیل به نجف و کربلا، تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به درخواست شهردار اردبیل مبنی بر عقد پیمان خواهر خواندگی مابین اردبیل و کربلا و نجف‌اشرف، این لایحه در جلسه رسمی شورای شهر بررسی و مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up