• شناسه خبر : 39878
  • تاریخ انتشار : 14 آبان 1399 - 07:37

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل به اذعان به ضعف اردبیل در هوشمندسازی ترافیک گفت: لازم است برخی زیرساخت‌ها فراهم شود و دست از آزمون و خطا بکشیم.

 

 

323

حجت فتاحی در نشست مشترک با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سایر استان‌ها در بحث آموزش و مهندسی ترافیک اقدامات موثر انجام شده و در نتیجه سهم اجرای مقررات کاهش یافته است، اضافه کرد: از سالیان گذشته در اردبیل به بحث آموزش و مهندسی ترافیک اهتمام ویژه نشده است.

به گفته وی این موضوع موجب شده با ۹۰ درصد کاربران ترافیکی ارتباط رودرو داشته باشیم، ادامه داد: صرفا با اقدامات سلبی نمی‌توان با ترافیک برخورد کرد. امروز زمان هوشمند سازی است اما در تقاطع‌های ما همچنان نیروی انسانی مستقر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: چنین وضعیتی در اغلب استان‌های کشور منسوخ شده است و اردبیل در هوشمند سازی جزو فقیرترین در سطح کشور است و در معابر شهری همچنان دوربین پلاک خوان نداریم.

وی متذکر شد: در نتیجه تعدادی از رانندگان برای انتظار قوانین منتظر پلیس می‌مانند و اگر پلیس نباشد مرتکب تخلف می‌شوند. لازم است این خلا مورد توجه قرار گیرد و در اردبیل اقدامات لازم برای هوشمندسازی و آماده سازی اتاق مانیتورینگ انجام شود.

فتاحی معتقد است سیاست مسئولان در موضوع مدیریت ترافیک باید همپوشانی لازم را داشته باشد و اگر نباشد حتما با مشکلات متعدد مواجه خواهیم شد.

وی با ذکر مثالی به موضوع حق بیمه ثالث و بدنه اشاره و تاکید کرد: تفاوت حق بیمه تخفیف عدم خسارت است.اما بهتر است میزان پیمایش خودرو در نظر گرفته شود و هر راننده‌ای پیمایش کمتر دارد تخفیف بیشتری شامل حال او شود. این موضوع می‌تواند در قالب یک پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up