• شناسه خبر : 53694
  • تاریخ انتشار : 16 تیر 1400 - 01:31

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: امسال شاهد توسعه در بخش های مختلف راههای روستایی ، آب شرب روستایی و طرح هادی روستایی استان خواهیم بود.

صدیف بدری

 

جلسه شورای اداری بخش کورائیم با حضور بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و تنی چند از مدیران کل استانی و شهرستانی درمحل بخشداری کورائیم تشکیل شد.

در این جلسه بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به توسعه روستاهای استان گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی در اختیار نمایندگان استان قرار گرفته که در حوزه راه روستایی ۱۱۲ میلیارد تومان و در حوزه آب شرب روستایی ۴۳۸ میلیارد تومان اختصاص یافته و در حوزه اجرای طرح هادی روستایی نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته که با تزریق این اعتبارات به دستگاههای متولی امر شاهد توسعه روستاهای استان اردبیل خواهیم شد.

بدری با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی سهم شهرستان نیر از محل اعتبارات اختصاص یافته به نمایندگان گفت: با این اعتبار که برای آب شرب روستایی اختصاص یافته تکلیف مجتمع های آبرسانی شهرستان نیر باید امسال مشخص شود .

وی به اجرای راه ارتباطی کورائیم به خلفلو و گلی به خادملو هم اشاره کرد و گفت: ۶ کیلومتر از راه ارتباطی کورائیم به خلفلو زیرسازی شده که آماده آسفالت است و با تکمیل این راه کورائیم از بن بست خارج شده و شاهد توسعه این منطقه نیز خواهیم شد.

بدری افزود: برای اجرای بند های آبخیزداری هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و که منابع طبیعی در راستای اجرای آن گام بردارد .

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین از اجرای طرح آبیاری مکانیزه اراضی روستای بوسجین هم خبرداد و گفت: بعداز چندین سال بلاتکلیفی این پروژه نیز دوباره اجرایی شد.

وی از اختصاص یکدستگاه خودروی حمل زباله به شهرداری کورائیم هم خبر داد و خواستار توجه مسئولان به شهرداری های کم درآمد از جمله شهرداری کورائیم شد.

آغاز اجرای طرح آبیاری مکانیزه بوسجین بعداز چندین سال بلاتکلیفی

در این جلسه اقبالی فرماندار شهرستان نیر هم با اشاره به حضور مردم کورائیم در انتخابات و با قدردانی از این حضور گفت: خوشبختانه شهرستان نیر با حضور بیش از ۹۱ درصدی خود در پای صندوق های رای اقتدار خود را نشان دادند.

فرماندار نیر به اهمیت تکمیل راه ارتباطی کورائیم به خلفلو اشاره کردو گفت: با تکمیل این راه ارتباطی کورائیم علاوه بر خارج شدن از بن بست شاهد توسعه خواهد شد.

اقبالی همچنین از آغاز اجرای طرح آبیاری مکانیزه بوسجین بعداز چندین سال بلاتکلیفی خبر داد و خواستار اجرای طرح هادی در برخی از روستاهای این بخش و نیز اجرای راه ارتباطی گلی به خادملو شد.

در این جلسه نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم به خشکسالی اخیر در استان و اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اشاره کردو گفت: اکنون ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و که باید مد نظر کشاورزان بیشتر قرار گیرد .

درادامه سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل هم از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان قررایگان به استان خب داد و گفت: در بخش کورائیم روستای قورتولموش و توتونسیز روکش آسفالت خواهند شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up