• شناسه خبر : 57118
  • تاریخ انتشار : 24 شهریور 1400 - 01:23

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود ۱۳۵ میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی قابل استفاده در سراسر کشور است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و با قید تعهد و عدم مالکیت در اختیار متخصصان قرار دهیم تا این زمین‌ها را احیاء کنند.

زمین خواری

 

علی نیکزاد ثمرین که در پنجمین مراسم گرامیداشت جنگلبانان و جاننثاران جنگل سخن می‌گفت با تأکید بر لزوم توجه به مردم اظهار کرد: باید قدر مردم ، ولایت و اسلام را بدانیم و بدون شک توجه کنیم که دشمنان با اسلام سعودی، عثمانی و آمریکایی کاری ندارند بلکه با اسلام اصیل است که ستیز می‌کنند لذا باید از اسلام اصیل پاسداری کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم در روستا بمانند باید به چند مولفه مهم به طور جدی توجه کرده و در برخی از سیاست‌ها بازنگری کنیم. اقتصاد روستا یکی از مولفه‌هایی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد وگرنه روستاها که محل پاکی، صداقت و غیرت است، خالی از سکنه می‌شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد:آب، ارتباطات، توسعه طرح‌های هادی روستایی، راه‌ها و توجه به مسئله معیشت روستایی از مولفه‌هایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیریم چرا که امروز مسئله آبخیزداری و آبخوان‌داری موضوعی است که روستاها با آن درگیر هستند و ما قطعا در مجلس در چارچوب بودجه سنواتی برنامه‌ریزی‌هایی برای آن خواهیم داشت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: حدود ۱۳۵ میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی قابل استفاده در سراسر کشور است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و با قید تعهد و عدم مالکیت در اختیار متخصصان قرار دهیم تا این زمین‌ها را احیاء کنند اما این کار برای منابع طبیعی کمی تعریف نشده و سخت است و مقاومت‌هایی وجود دارد و در طول سالیان مختلف ما شاهد عدم همکاری منابع طبیعی برای این موضوع بودیم.

نیکزاد با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اجرایی برای سامانه حدنگار گفت: سالهاست برای اجرای حدنگار یا کاداستر برنامه‌ریزی می‌شود اما در اجرا به موانعی برمی‌خوریم که عملاً مسئله‌ساز می‌شود اما لازم است قطعاً این موانع مرتفع شود و حدنگار در کشور ساماندهی شود.

نایب رئیس مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت جاننثاران جنگل تأکید کرد: جنگل‌ها برای ما سرمایه بزرگی است که می‌توانیم از آنها استفاده‌های زیادی بکنیم، من وقتی وصیت‌نامه شهید سلیمانی را می‌خوانیم که از خدای خود می‌خواهد که او را در راه خدمت از دنیا ببرد نه در بستر، درمیابم و می‌بینم که خدمت در راه خدا و جان دادن چه افتخار بزرگی است و حالا کسانی که جان و سلامتی‌شان برای حفظ بیت‌المال دادند و جان نثار شده‌اند، نزد خدا پاداشی می‌گیرند که در شأن خدا است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: کسی که جانش را در راهی نثار کرده است تا ضرری به بیت‌المال مردم و اموال مردم نرسد، قطعاً جایگاه والایی دارد و ما به بودن شما افتخار می‌کنیم و باید قدر جنگلبانان را دانست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up